Reklamefilmen som dette bildet er hentet fra lever nå sitt liv på TikTok.

Gikk fra èn følger til 25 000 visninger på TikTok på èn natt

Nok en viral suksess fra det alkoholfrie båtlivet.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Jeg har leika litt på TikTok fordi jeg er nysgjerrig Alt jeg har gjort har vært helt håpløst og i går hadde jeg én følger, og jeg tenkte å leike litt med Klar for Sjøen filmen vår på TikTok-kontoen min. Våkner i dag. 25 000 views. Hvordan går det an?

Det sier en lettere sjokkert Andreas Melvær til KOM24.

Som vi i KOM24 omtalte lanserte Melvær&Co i forrige uke sin film til en landsdekkende reklamekampanje for Av-og-til med budskapet om å unngå styrepils-kapteinene. Nå lever den sitt liv i sosiale medier.

– Det som var spesielt er at dette er skjedde fra en konto som jeg hadde satt opp for å utforske og lære med og kontoen hadde èn følger. I så måte er tallene ganske utrolige og andre mer sammenlignbare kontoer får sjeldent over 1000 visninger på sitt innhold, sier Melvær.

I skrivende stund er filmen oppe i over 34 000 visninger på TikTok. Melvær understreker at det ikke er mye om man sammenligner det med for eksempel @politivest som på det jevne får over 100 000 og på enkelte videoer flere millioner.

– Det som jeg synes er kjekt med de begrensede erfaringene jeg har gjort på TikTok er at man kan oppnå god spredning uten å være en superbruker. Det er også tydelig at de som liker og kommenterer er fra Norge, det virker på meg som om filmen når målgruppen sin, fortsetter han.

Melvær sier han tror at noe av årsaken til populariteten til filmen skyldes emneknaggen #daynight, som han har brukt for filmen har et brudd fra dag til natt.

Andreas Melvær
@andreasmelvaer

Årets Klar for Sjøen sang av Janove Ottesen sunget av Arthur Berning ##klarforsjøen ##daynigh ##daynighttvtravel

♬ Vil du bli med - Andreas Melvær

– Jeg har diskutert dette litt på LinkedIn med eksperter innen sosiale medier og de fleste sier at TikTok er ganske uforutsigbart men at relevante emneknagger kan være en del av grunnen til at en konto med én følger kan få såpass god spredning.

Selve filmen er spilt inn på en ettermiddag og kveld. Så er den klippet, gradet, pyntet med grafikk og levert på en uke. Moxey har vært Melvær&Co sin samarbeidspartner på Klar for Sjøen de siste sju årene.

Melvær&Co har ikke fått tall fra kunden enda, så de vet ikke helt hvor godt filmen har gått i andre kanaler.

– Det jeg kan si er at kun på Facebook-veggen til kunden har filmen blitt sett 70 000 ganger og har over 220 delinger, men dette er kun begynnelsen og vi kjører på med flere kampanjeelementer over sommeren. Både Av-og-til og Melvær&Co er meget fornøyde med responsen både kvalitative og kvantitative så langt, sier han.

Han legger ikke skjul på at det er stas med viral spredning.

– Vi pleier å levere rundt én million visninger i løpet av kampanjeløpet, dette tallet er en blanding av organisk og betalte visninger og jo mer du får organisk jo bedre. Rekorden ble satt i 2015 da vi endte opp med over 32 millioner visninger globalt på filmen «Dock like a boss».

Powered by Labrador CMS