STILLING LEDIG:

Bilde av bygninger

Helse Stavanger HF søker kommunikasjons­­rådgiver­

Kommunikasjons- og stabsavdeling / Kommunikasjonsavdelingen, Helse Stavanger HF

Informasjon om stillingen:

Stillingstype: Fast

Arbeidssted: Stavanger

Søknadsfrist: 7. mai

Om arbeidsgiver:

logo

Helse Stavanger HF, Stavanger universitetssjukehus, har ansvar for spesialisthelsetjenesten i Sør-Rogaland. Med nærmere 8000 ansatte er vi en av regionens største arbeidsgivere. Pasientbehandling, utdanning av helsepersonell, pasientopplæring og forskning er våre hovedoppgaver. Les mer på www.helse-stavanger.no. 
Helse Stavanger HF skal så langt som mulig gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Vi ønsker å rekruttere medarbeidere uavhengig av kjønn med ulik kompetanse, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiv for å bidra i spesialisthelsetjenesten.

Vi har ledig en fast stilling i kommunikasjonsavdelingen på Stavanger universitetssjukehus (SUS).

I kommunikasjonavdelingen jobber vi etter sykehusets kjerneverdier – kvalitet, trygghet og respekt – både i møte med pasienter og pårørende, medarbeidere og storsamfunnet. Våre hovedområder er pasientkommunikasjon, internkommunikasjon, kommunikasjonsstøtte til ledere og mediekontakt. Vi har ansvaret for kommunikasjonsarbeidet knyttet til det nye sykehuset vi bygger på Ullandhaug. Kommunikasjonavdelingen har redaktøransvaret for sykehusets intranett, internettsider og kontoer på sosiale medier. Avdelingen har også ansvaret for sykehusets visuelle profil.

Hvem er vår nye kollega?

Vi søker etter en ny kollega som blant andre oppgaver skal bidra i arbeidet med å synliggjøre SUS som en attraktiv arbeidsgiver. Å beholde medarbeidere og å rekruttere nye, er en av de største utfordringene til sykehuset framover. Hva som er unikt for SUS, hvordan vi jobber og hvorfor en arbeidstaker skal velge oss, blir viktig å vise fram i årene som kommer. Det skal vi fortelle om, både i etablerte og nye kanaler. Du er god til å finne og fortelle disse historiene.

Sykehuset betyr mye for mange, og du kjenner deg igjen i verdiene våre. Det er viktig at du er en sterk formidler som kan forenkle komplisert informasjon på en effektiv og engasjerende måte. Du holder deg oppdatert på nyheter og samfunnsliv, og blir motivert av et tydelig samfunnsoppdrag til det beste for våre pasienter og pårørende.

Vi tror du lykkes best i denne rollen om du har noen års erfaring med kommunikasjonsarbeid, gjerne i en større virksomhet.

Hvorfor SUS?

Hos oss vil du arbeide med dyktige kollegaer med bred erfaring og som alltid strekker seg for å bli bedre. Vi er en avdeling med et høyt tempo og et stort spenn av oppgaver. Du må kunne håndtere krevende og kompliserte saker, ofte med korte tidsfrister. Mange av dagene vil være både hektiske og uforutsigbare. Derfor er det viktig at du trives med det.

Selv om hver og en av oss i kommunikasjonsavdelingen har ulike oppgaver og ansvarsområder, må vi gjøre litt av alt. Dette innebærer at du får bryne deg på utfordrende saker, samtidig som du bidrar til å gjøre rutineoppgaver.

Vi ønsker oss en kollega som liker å lytte, å lære, å dele, og ikke minst brette opp ermene og gjøre jobben. Hos oss får du tillit og frihet, men også støtte og bistand når du trenger det.

Attester, vitnemål og eventuell annen relevant dokumentasjon må vedlegges søknaden.

Arbeidsoppgaver

  • kommunikasjonsrådgivning i ulike prosjekter og saker
  • bidra til å synliggjøre SUS som attraktiv arbeidsplass
  • innholdsproduksjon til ulike kanaler (sus.no, intranett og sosiale medier)
  • mediehåndtering
  • være en del av sykehusets operative beredskap og gå i kommunikasjonsvaktturnus
  • andre oppgaver innenfor kommunikasjonsavdelingens arbeidsområder

Kvalifikasjoner

  • høyere utdanning på minimum bachelornivå
  • ønskelig med minst tre års relevant arbeidserfaring
  • god innsikt i hvordan journalister jobber, og erfaring med å legge til rette for medias arbeid
  • erfaring fra arbeid med innholdsproduksjon og publisering på nettsider og i sosiale medier
  • god samfunnsforståelse og kunnskap om offentlig forvaltning

I tillegg er det en fordel om du har erfaring med:

  • Microsoft 365
  • beredskapsarbeid

Personlige egenskaper

  • god skriftlig og muntlig framstillingsevne
  • evne til å kommunisere kompliserte saker på en forståelig måte til relevante målgrupper i ulike kanaler
  • ser verdien av å jobbe sammen med andre på tvers av yrker og profesjoner og deler gjerne kunnskap og kompetanse
  • selvgående og trives med ansvar
  • trives i et hektisk arbeidsmiljø og leverer godt, også når tiden er knapp og oppgavene er mange
  • ser verdien av å gi og ta imot konstruktive og direkte tilbakemeldinger, både i samspill med kollegaer og leder

Vi tilbyr

  • utfordrende og varierte arbeidsoppgaver
  • et hyggelig og kreativt miljø med kunnskapsrike kolleger
  • fleksibel arbeidstid
  • lønn etter avtale
  • pensjons- og forsikringsvilkår i KLP
  • gode velferdsordninger - som blant annet turgruppe og bedriftsidrettslag

Mangfoldserklæring

Foretaksgruppen i Helse Vest ønsker å gjenspeile mangfoldet i befolkningen i vår rekruttering. Vi oppfordrer alle som er kvalifiserte til å søke ledige stillinger uansett kjønn, alder, funksjonsevne og flerkulturell bakgrunn. Det samme gjelder dersom man har hatt et lengre opphold fra arbeidslivet. Foretaksgruppen Helse Vest ønsker å legge til rette for et inkluderende rekruttering.

 Kontaktinformasjon

Spørsmål til stillingen eller er du nysgjerrig på hvordan det er å jobbe med kommunikasjon på SUS? Ta veldig gjerne kontakt med oss. 

SØK HER

Powered by Labrador CMS