STILLING LEDIG:

TV 2 søker leder medie­optimalisering

Har du lyst til å jobbe i det råeste markedsføringsmiljøet der de dyktigste folka jobber, og være ansvarlig for gjennomføring av mediestrategi, -plan og -kjøp for alle prosjekter i TV 2s markedsplan?

Informasjon om stillingen:

Stillingstype: Fast

Arbeidssted: Oslo

Søknadsfrist: 29. august

Om arbeidsgiver

TV 2 er et redaktørstyrt mediehus og kommersiell allmennkringkaster. Hos oss jobber 900 mennesker hver dag for å skape verdifulle og viktige øyeblikk. Vi lever for å sette spor gjennom å være tett på og engasjere, dette gjelder både historiene vi forteller, men også hvordan vi fungerer som en arbeidsplass. Vi dyrker et sterkt og åpent fellesskap, dette gir grobunn for mot til å utfordre både seg selv og andre på arbeidsplassen.

Hos oss møtes lidenskapen for historier og nysgjerrigheten for teknologi, våre kollegaer er alt fra journalister, UX-designere, stylister, produktutviklere til regnskapsførere. Hovedkontoret vårt ligger i Media City Bergen, som også er en internasjonalt ledende klynge for medieteknologi. I tillegg har TV 2 kontorer i Oslo, og lokalkontorer i Tromsø, Bodø, Trondheim, Ålesund, Stavanger og Hamar.

Uansett hvilket kontor du jobber på, og om det er foran eller bak kameraet, så er alle våre ansatte like viktige for å fortelle historiene som uten oss ikke hadde blitt fortalt.

For sammen skaper vi øyeblikkene.

Mediehuset TV 2 er en norsk allmennkringkaster som består av Norges største kommersielle TV-kanal TV 2, strømmetjenesten TV 2 Play og nettstedet TV2.no. Som allmennkringkaster er vi opptatt av å ivareta samfunnsansvaret vårt gjennom egenproduserte nyheter. I tillegg satser vi på sport med rettigheter som Champions League, norsk fotball, EM og VM, for å nevne et lite utvalg. Samtidig investerer vi stort i underholdning som Farmen, The Voice, Skal vi danse, Kompani Lauritzen og mye, mye mer.

Nå samler vi markedsressursene i TV 2 inn i en nyopprettet enhet med mål om å skape Norges råeste markedsføringsavdeling, og i den forbindelse ser vi etter vår nye leder for medieoptimalisering. I denne rollen vil du være en aktiv bidragsyter med tanke på at avdelingen når sine mål og leverer i tråd med TV 2s markedsføringsstrategi.

Som vår leder for medieoptimalisering vil du ha ansvar for gjennomføring av mediestrategi, -plan og -kjøp for alle prosjekter i TV 2s markedsplan.

Stillingen rapporterer til direktør for merkevare og markedsføring i TV 2 og inngår i ledergruppe for Marked.

Ansvarsområder:

  • Ansvarlig for å forvalte og sikre optimal bruk av TV 2s mediebudsjett i tråd med gjeldende strategi, herunder både interne og eksterne kanaler
  • Gjennomføre løpende evaluering, analyse og læring for alle TV 2s medieplasseringer.
  • Ansvarlig for samarbeid og relasjoner til eksterne partnere, herunder mediebyrå, og sikre at disse jobber i henhold til gjeldende strategi og markedsplan
  • Utvikling av TV 2s mediestrategi i samarbeid med leder for markedsstrategi og øvrig ledergruppe.
  • Ansvarlig for å drive og optimalisere TV 2s mediestrategi med mål om bedre effekt gjennom økt salg og styrket merkevareutvikling på relevante KPI’er.
  • Lede og utvikle ansatte i eget team og sikre at avdelingen som helhet har en tydelig retning, måte å jobbe på og har det gøy på jobb
  • Sikre en helhetlig merkevarestrategi og retning i tett samarbeid med øvrige funksjoner i markedsavdelingen

Ønsket bakgrunn:

Vi ser etter deg som er ekspert på ulike mediekanaler og deres markedseffekt, med spesielt fokus på digital plassering og TV-kampanjer. Du kan vise til erfaring med effektmålinger og sterke resultater.

Du er høy kunnskap om alle digitale kanaler og analyseverktøy, og gjerne erfaring fra markedssiden hos annonsør eller som medierådgiver i et mediebyrå, samt at du har sterk interesse for markedsføring og effekt.

Viktigste arbeidsoppgaver:

Som leder for medieoptimalisering vil du være en del av ulike prosjektgrupper som jobber med utvikle medieplaner for ulike prosjekter. Du vil samarbeide både på tvers av TV 2-huset og med eksterne samarbeidspartnere.

  • Utvikle optimale mediaplaner for de ulike prosjektene i samarbeid med prosjektleder
  • Sikre plasseringer i henhold til plan og optimalisere på bakgrunn av KPI’er
  • Ansvarlig for TV 2s kundeforhold til mediebyråer
  • Gjennomføre TV 2s eksterne kjøp av markedsføring
  • Ansvarlig for alt markedssamarbeid med eksterne samarbeidspartnere

Personlige egenskaper:

Vi ønsker oss en dyktig personal- og fagleder som er utviklende, tydelig og engasjert. Du skaper utvikling gjennom egne medarbeidere, og kommuniserer tydelig og konstruktivt. Du har gode samarbeidsevner og evner å få med deg folk. Du holder hodet kaldt og prioriterer og iverksetter med tempo. Du syns det er motiverende å følge med på resultater og holde deg oppdatert på ulike målgrupper.

Høres det ut som noe for deg? Da vil vi gjerne høre fra deg!

Vi tar ditt personvern på alvor. Vi ber deg derfor om å sende søknad og CV via lenken i annonsen som fører deg inn i Teft sitt rekrutteringssystem. Da kan vi behandle din søknad og dine opplysninger på en trygg og sikker måte.

Kontaktinformasjon:

  • Henrik Sandberg, daglig leder og rådgiver, tlf: 907 39 816 / e-post: henrik@teft.no
  • Martine Holen Instefjord, prosjektleder og innholdsprodusent, tlf: 452 99 838 / e-post: martine@teft.no

SØK HER

Powered by Labrador CMS