Fra venstre styreleder Masha Scekic sammen med Sten Bråthen, Lena Sarset, Jo-Øystein Slinde, Sverre Vinje og Kine Wølneberg.

Denne gjengen skal finne årets beste reklame – og mediejobber

– Det å være i en jury er både lærerikt og krevende.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Årets juryledere til Mediaforums mediepriser er klare. Nå søker de etter bransjens skarpeste hoder til å hjelpe til med å kåre årets beste reklame – og mediejobber.

Det opplyses om i en pressemelding.

Jurygeneral Sten Bråthen får med seg fjorårets bukett på laget, og sammen med prisansvarlig Kine Wølneberg gleder de seg stort til å sette i gang arbeidet med årets priser.

Medieprisen 2021, jury:

  • Jurygeneral Sten Bråthen (MedieCom)
  • Sverre Vinje (Carat), leder av «Mediestrategi»
  • Lena Sarset (RED Dentsu X), leder av «Mediekreativitet»
  • Jo-Øystein Slinde (JCDecaux) leder av «Mediekanal»
  • Håvard Sesseng (Starcom) leder av «Mediekampanje»

– I år som før legger vi opp til at bransjens skarpeste hoder fra byråer, medier og kunder, søker om å være med i juryene. En av styrkene til Mediaforums mediepriser har vært kombinasjonen av innsendelser og presentasjoner som vurderes av sine «first among equals» - så det å være i en jury er både lærerikt og krevende, utdyper Bråthen i pressemeldingen.

I følge prisansvarlig Kine Wølneberg har Medieprisen fokus på strategi, utførelse og effekt som gjør dette til en av de viktigste prisene i medie- og kommunikasjonsbransjen.

– Jurylederne trenger å få med seg folk med et stort engasjement og brennende interesse for faget. Vi håper derfor på like stor interesse i år, som tidligere år, forteller Wølneberg i samme melding.

Styreleder, Masha Scekic gleder seg til å få inn mange spennende bidrag og uten tvil kommer vi til å se at noen av disse bærer preg av at vi var nødt til å tenke annerledes, i en særdeles annerledes tid.

Hun legger også til at de i disse dager setter sammen en faggruppe, ledet av Jannicke Holst Eckbo, hvor den primære oppgaven blir å sette rammene for en dagskonferanse, foreløpig satt til fjerde november.

Ambisjonen er å samles fysisk, men der legges også opp til en hybridløsning avhengig av Covid-19-situasjonen. Parallelt med Medieprisen jobbes det også med å definere et re-vitalisert Mediaforum.

– Vi ønsker at Mediaforum skal være en organisasjon som engasjerer alle de dyktige, ambisiøse menneskene som jobber i denne bransjen. Mediaforum skal klare å ta tempoet, iveren etter fagkompetanse og kreativiteten på pulsen. Vi vil være relevante for den stadig økende bredden av kompetanse bransjen tilbyr, og samtidig kunne tilby interessante dypdykk i ulike disipliner. Mediaforum skal være en organisasjon som minner oss om hvor spennende denne bransjen er gjennom inspirasjon og kompetansedeling, og ikke minst, formidler til de som akkurat har entret vår bransje hvorfor en karriere i dette sporet er et så godt valg og en garanti for stadig utvikling og nye utfordringer, avslutter Scekic.

Fristen for å sende inn caser er satt til 10. august og det åpnes opp snart for innsendelser.

Powered by Labrador CMS