STILLING LEDIG:

Helseetaten søker strategisk kommunikasjons­rådgiver

Helseetaten leverer en rekke helsetjenester til Oslos innbyggere og for tiden har vi en sentral rolle i kommunes pandemihåndtering.

Informasjon om stillingen:

Stillingstype: Fast

Arbeidssted: Oslo

Søknadsfrist: 6. februar

Om arbeidsgiver

Om arbeidsgiver

Helseetaten er Oslo kommunes fagetat på helseområdet. Våre arbeidsområder er blant annet allmennlegevakt, tannhelsetjenester, folkehelsearbeid og oppgaver knyttet til omsorgstjenester og psykososiale tjenester. Vi har også ansvar for drift og utvikling av kommunens fagsystemer på helse- og omsorgsområdet. Vi drifter 90 senger på Aker, har årlig over 160 000 pasienter på legevakt, ca. 214 000 henvendelser til legevaktsentralen og ca. 143 000 personer under tilsyn hos tannhelsetjenesten.

Vi har ansvaret for en rekke større prosjekter og samfunnsoppdrag som vil utgjøre en forskjell for Oslos innbyggere i tiden som kommer. Akkurat nå jobber vi med å etablere en ny legevakt som skal åpne i 2023, vi skal sørge for at byen får en helt ny folkehelsestrategi og vi har høye ambisjoner for vårt innovasjons- og digitaliseringsarbeid.

Helseetaten er inne i en spennende tid, og vi søker etter deg som vil være med å videreutvikle kommunikasjonsarbeidet i Helseetaten, både som et selvstendig fagområde og som en viktig medspiller for at etaten skal nå sine mål på våre tjenesteområder.

Vi tror at du er en fremoverlent og selvgående kommunikator som er vant til å ta ansvar og samskaper. Du har noen års erfaring med strategisk kommunikasjonsarbeid. Du kommer lett i kontakt med omgivelsene og er ikke redd for å coache andre. Du har gjerne erfaring fra raske endringer og proaktivt kommunikasjonsarbeid. Du vil få et selvstendig ansvar for egne initiativ og større enkeltoppdrag slik som folkehelsestrategi og ny legevakt.

I denne stillingen vil du rapportere administrativt til avdelingsdirektør for Administrasjonsavdelingen. Faglig vil du ofte rapportere direkte til oppdragsansvarlig eller etatsdirektøren.

Arbeidsoppgaver

  • Selvstendig ansvar for egne initiativ og større enkeltoppdrag slik som folkehelsestrategi og ny legevakt

  • Være en pådriver for utvikling av kommunikasjonsarbeidet i etaten
  • Strategisk og operativ intern og ekstern kommunikasjon
  • Rådgiver for ledelsen og andre fagpersoner i etaten
  • Omdømmeutvikling og profilering
  • Produsere engasjerende innhold
  • Krisekommunikasjon
  • Mediehåndtering

Kvalifikasjoner

  • Minimum 3-årig relevant høyere utdanning
  • Svært god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Kjennskap til politiske beslutningsprosesser
  • Erfaring med mediehåndtering og krisekommunikasjon
  • Ønskelig med minimum 5 års relevant arbeidserfaring i kommunikasjonsfaget
  • Det er en fordel med erfaring fra tilsvarende arbeid i offentlig forvaltning, gjerne innen helseområdet

Personlige egenskaper

  • Stor arbeidskapasitet
  • Er positiv, engasjert og har gode samarbeidsevner
  • Liker å jobbe i team og samtidig har evne til å arbeide selvstendig
  • Du tar initiativ, er løsningsorientert, serviceinnstilt og systematisk
  • Evner å veksle mellom ulike oppgaver, både langsiktige oppgaver og hasteoppdrag
  • Er oppdatert og nysgjerrig på trender i kommunikasjonsfaget og verktøyene som benyttes
  • Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr

  • Stillingsbrøk: 100 %
  • Godt arbeidsmiljø
  • Konkurransedyktig lønn og gode pensjonsvilkår
  • Spennende arbeidsoppgaver i en Helseetat i utvikling
  • Fleksibilitet med tanke på arbeidstid og bruk av hjemmekontor

Kontaktinformasjon

  • Christian Ekker Larsen, kommunikasjonssjef, tlf: 971 84 411

  • Hilde Terese Hamre, etatsdirektør, tlf: 480 37 255

SØK HER

Powered by Labrador CMS