Helseetaten leverer en rekke helsetjenester til Oslos innbyggere og for tiden har vi en sentral rolle i kommunes pandemihåndtering.
PublisertSist oppdatert
Denne artikkelen er over to år gammel.
Informasjon om stillingen:
Stillingstype: Fast
Arbeidssted: Oslo
Søknadsfrist: 6. februar
Om arbeidsgiver
Helseetaten er Oslo kommunes fagetat på helseområdet. Våre arbeidsområder er blant annet allmennlegevakt, tannhelsetjenester, folkehelsearbeid og oppgaver knyttet til omsorgstjenester og psykososiale tjenester. Vi har også ansvar for drift og utvikling av kommunens fagsystemer på helse- og omsorgsområdet. Vi drifter 90 senger på Aker, har årlig over 160 000 pasienter på legevakt, ca. 214 000 henvendelser til legevaktsentralen og ca. 143 000 personer under tilsyn hos tannhelsetjenesten.
Vi har ansvaret for en rekke større prosjekter og samfunnsoppdrag som vil utgjøre en forskjell for Oslos innbyggere i tiden som kommer. Akkurat nå jobber vi med å etablere en ny legevakt som skal åpne i 2023, vi skal sørge for at byen får en helt ny folkehelsestrategi og vi har høye ambisjoner for vårt innovasjons- og digitaliseringsarbeid.
Helseetaten er inne i en spennende tid, og vi søker etter deg som vil være med å videreutvikle kommunikasjonsarbeidet i Helseetaten, både som et selvstendig fagområde og som en viktig medspiller for at etaten skal nå sine mål på våre tjenesteområder.
Vi tror at du er en fremoverlent og selvgående kommunikator som er vant til å ta ansvar og samskaper. Du har noen års erfaring med strategisk kommunikasjonsarbeid. Du kommer lett i kontakt med omgivelsene og er ikke redd for å coache andre. Du har gjerne erfaring fra raske endringer og proaktivt kommunikasjonsarbeid. Du vil få et selvstendig ansvar for egne initiativ og større enkeltoppdrag slik som folkehelsestrategi og ny legevakt.
I denne stillingen vil du rapportere administrativt til avdelingsdirektør for Administrasjonsavdelingen. Faglig vil du ofte rapportere direkte til oppdragsansvarlig eller etatsdirektøren.
Arbeidsoppgaver
Selvstendig ansvar for egne initiativ og større enkeltoppdrag slik som folkehelsestrategi og ny legevakt
Være en pådriver for utvikling av kommunikasjonsarbeidet i etaten
Strategisk og operativ intern og ekstern kommunikasjon
Rådgiver for ledelsen og andre fagpersoner i etaten
Omdømmeutvikling og profilering
Produsere engasjerende innhold
Krisekommunikasjon
Mediehåndtering
Kvalifikasjoner
Minimum 3-årig relevant høyere utdanning
Svært god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
Kjennskap til politiske beslutningsprosesser
Erfaring med mediehåndtering og krisekommunikasjon
Ønskelig med minimum 5 års relevant arbeidserfaring i kommunikasjonsfaget
Det er en fordel med erfaring fra tilsvarende arbeid i offentlig forvaltning, gjerne innen helseområdet
Personlige egenskaper
Stor arbeidskapasitet
Er positiv, engasjert og har gode samarbeidsevner
Liker å jobbe i team og samtidig har evne til å arbeide selvstendig
Du tar initiativ, er løsningsorientert, serviceinnstilt og systematisk
Evner å veksle mellom ulike oppgaver, både langsiktige oppgaver og hasteoppdrag
Er oppdatert og nysgjerrig på trender i kommunikasjonsfaget og verktøyene som benyttes
Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr
Stillingsbrøk: 100 %
Godt arbeidsmiljø
Konkurransedyktig lønn og gode pensjonsvilkår
Spennende arbeidsoppgaver i en Helseetat i utvikling
Fleksibilitet med tanke på arbeidstid og bruk av hjemmekontor
Kontaktinformasjon
Christian Ekker Larsen, kommunikasjonssjef, tlf: 971 84 411