STILLING LEDIG:

Too menn som sitter på sofaen med pc.

Netlife søker innholds­designer

Er du opptatt av å lage skikkelig godt innhold som gjør en forskjell for både folk og forretningsresultater? Da burde du jobbe her!

Informasjon om stillingen:

Stillingstype: Fast

Arbeidssted: Oslo

Søknadsfrist: 05. april

Om arbeidsgiver

Netlife logo

Netlife Oslo er ca. 50 konsulenter og 10 admin-folk. Kontoret vårt er universelt utforma. Ca. 60% av de som jobber her er kvinner, utover ledelsen, som er 80% kvinner. Vi jobber med saken. Ellers er vi ganske uavklart på hund/katt-balansen, men vi har en egen Slack-kanal med våre egne søte husdyr av alle mulige merker, inkludert minst en hest.

I Netlife jobber vi nemlig med innholdsdrevet design. Det har vi gjort siden 2008. Ord og budskap står alltid i sentrum når vi lager eller forbedrer ting. Med andre ord: Vi driver ikke med lorem ipsum.

Nå ser vi etter en ny person (deg, kanskje) som kan få på plass orda, og passe på at vi lager riktig greier for kundene våre.Vi bryr oss ikke så mye om hva du pleier å kalle deg – innholdsdesigner, innholdsrådgiver, markedsfører, CRO-spesialist, UX-designer, UX-skribent? Noe helt annet? Samma for oss!

Hva er jobben?

Det du kan få gjøre hos oss er å hjelpe kundene våre å lage brukerorientert innhold, slette drit, og oppnå bedre effekt av de digitale tjenestene og løsningene sine.

Vi ser etter en dreven innholdsdesigner (eller hva du nå kaller deg) som kan litt om markedsføring, eller en dreven markedsfører som vet en del om UX. Hen skal jobbe sammen med designere, teknologer og produktledere i våre tverrfaglige kundeteam, for å løse innholdsfloker og skape større effekt og synlighet for produktene og løsningene vi lager sammen med kundene våre.

Faglig vil du høre til på team innhold: 12 flotte folk som jobber med alt fra innholdsdesign- og strategi til SEO og analyse. På hver vår måte spiller vi i teamet kunder og hverandre gode. Vi har vidt forskjellige yrkesbakgrunner, personligheter og faginteresser, så vi har gode diskusjoner, men vi har noen viktige ting til felles. Et stort engasjement for:

  • At tinga vi lager skal funke

  • At kundene våre skal ta gode valg og lykkes

  • At brukerne skal få stå i sentrum

  • At innholdet skal passe i kundereisen og gi en bedre opplevelse enn forventa

Så hvis du klør i fingra etter å fikse dårlig innhold, trives med å samarbeide med andre og liker å dele av kunnskapen din med folk som gjør nesten det samme eller noe helt annet enn deg, har du muligens funnet drømmejobben!

Hva må du kunne?

  • Vi ser etter noen som kan gå rett ut i oppdrag. Du trenger ikke ha vært konsulent før, men du kan ikke være helt ny i innholdsfeltet. Vi ser først og fremst etter noen med mer enn 4-5 års erfaring.

  • Du må vite litt om kundereiser, og være godt kjent med hvordan folk bruker digitale tjenester.

  • Du må ha noe erfaring med konverteringsoptimalisering og/eller eksperimentering.

  • Det er fint om du har erfaring med analyse og statistikk, særlig for å måle resultater.

  • Du bør, men må ikke, ha erfaring med kursing og workshops.

  • Du må skrive godt norsk.

Vi anonymiserer alle søknader for å være sikre på at alle får likt utgangspunkt i prosessen. Vi oppfordrer deg til å søke selv om du kanskje ikke kjenner deg igjen i alle punktene. Vi ser etter spesialister, og vet at ingen kan alt.

Sånn ser arbeidshverdagen din ut:

Du jobber i et tverrfaglig team i oppdragene dine. Som regel består de av innhold, design, teknologi og prosessledelse, enten fra produktleder eller prosjektleder fra Netlife, og fagfolk fra oppdragsgiver.

Oppdragene dine er for både store og små kunder. Nesten alle er norske, men de kommer fra privat og offentlig sektor, som Gjensidige eller Direktoratet for e-helse, og fra organisasjoner som Human-Etisk Forbund eller Amnesty. Du kommer til å få snakke mye med kundene, enten dere sitter hos dem eller her på kontoret vårt på Youngstorget.

Vi gjør forprosjekter, kartlegger, evaluerer og analyserer eksisterende tjenester og kundereiser. Vi mekker produkter, tjenester, løsninger og nettsider sammen med kolleger fra andre fagfelt og kundene våre. Vi måler, tester, optimaliserer og eksperimenterer. Vi coacher mer enn vi skriver, men vi skriver litt også.

Det er viktig for oss at du får gjort det du skal i løpet av ukas 40 arbeidstimer, og at du har det bra mens du gjør det. Du skal være sjefen for din egen arbeidsdag.

Du vil få en personalleder som skjønner hva jobben din er, og teammedlemmer som du både kan lære av og lære bort til.

Ja, også arrangerer vi Norges beste konferanse om design og produkt, Y, hver oktober. Mange av oss er glade i å stå på en scene eller okkupere kronikkplassen, men ikke alle.

I tillegg har vi noen ganske ålreite goder:

  • Seks uker ferie

  • Fagbudsjett på både individuelt nivå og for hele sjappa sammen (i fjor dro vi til Island og jobba med egne prosjekter)

  • Kontoret har superbra kantine, med egne kokker og uten slappe salater som må veies

  • Vårt bedriftsidrettslag, som både driver med idrett og “idrett”

  • Kaffe fra Tim Wendelboe, velfylt kjøleskap og godteriskuff, treningsrom i kjeller’n

  • Oppdateringer og inspirasjon! Vi har ukentlige fagarrangementer

Stillingen har en årslønn på mellom 600 000 og 800 000 kroner, avhengig av erfaringen du allerede har.

Du kan ellers godt være innadvent, utadvendt eller veksle på. Kom sånn cirka som du er, det gjør resten av oss!

Send oss noen ord om deg selv og CV, så hører du fra Anja (som er teamleder – og innholdsnerd, som deg).

SØK HER

Powered by Labrador CMS