STILLING LEDIG:

GK Norge søker kommunikasjonsrådgiver
Er du rå på å finne og formidle gode historier i digitale kanaler?
Denne artikkelen er over to år gammel.
GK Norge styrker kommunikasjonsstaben og er på jakt etter en kommunikasjonsrådgiver. Har du noen års erfaring som kommunikasjonsrådgiver og er opptatt av smart kommunikasjon og har utpreget teft for historiefortelling? Da hører vi gjerne fra deg!
Som en del av kommunikasjonsstaben i GK Norge vil du få bidra til å gjennomføre effektive og virkningsfulle kommunikasjons- og markedstiltak som styrker GKs posisjon og omdømme, samt skaper motiverte og engasjerte medarbeidere. Du vil følge sak fra idé til gjennomføring, og du liker kombinasjonen av små og store oppgaver. Du setter deg inn i kompliserte problemstillinger og formidler klare og tydelige budskap gjennom engasjerende kommunikasjon som er tilpasset til ulike målgrupper.
Dette er en stilling som krever at du er initiativrik og selvstendig, og du vil jobbe med organisasjonen på flere nivåer og samarbeide tett med kompetente og engasjerte kollegaer. Du vil bli en del av stab for kommunikasjon, og sammen med kommunikasjonsfaglige ressurser i GKs organisasjoner i Norge, Sverige og Danmark vil du bli del av et større skandinavisk faglig fellesskap.
Kommunikasjonsfunksjonen i GK er ansvarlig for utvikling og etterlevelse av GKs kommunikasjonsstrategi, forvaltning av GKs profil og merkevare, kommunikasjonsfaglig rådgivning til ledelse og organisasjonen for øvrig, mediehåndtering og -overvåkning, beredskaps- og krisekommunikasjon, internkommunikasjon, digital markedsføring, måling og analyse og er en sterk bidragsyter til GKs rekrutterings- og employer branding-arbeid.
Arbeidsoppgaver:
- produsere engasjerende innhold av høy kvalitet som støtter endringsprosesser og bidrar til å skape engasjerte og motiverte medarbeidere
- publisere innhold i våre kommunikasjonskanaler – både internt og eksternt
- bidra med å analysere kommunikasjonsutfordringer og planlegge, gjennomføre og evaluere kommunikasjonstiltak
- bidra i ulike prosjekter for intern- og eksternkommunikasjon
- bidra i selskapets employer branding-arbeid
- lage gode og engasjerende presentasjoner
Kvalifikasjoner og erfaring:
Du bør ha
- høyere relevant utdanning på bachelor- eller masternivå
- minimum 2-3 års erfaring fra tilsvarende rolle
- erfaring med innholdsproduksjon for nett og publisering i digitale og sosiale kanaler
- erfaring i å bruke tekst, bilde, film og infografikk til å presentere innhold slik at det engasjerer ulike målgrupper
- svært gode evner til å finne og formidle historier
- evne til å formidle komplisert innhold enkelt og engasjerende og tilpasset ulike målgrupper
- svært gode norskkunnskaper
- god kjennskap til Office 365
Det er en fordel om du også har noe av dette
- erfaring eller kjennskap til bruk av Sharepoint som publiseringsløsning (CMS) og Yammer som sosial plattform
- erfaring med internkommunikasjon
- erfaring fra forvaltning av innhold på nettsider
- erfaring fra arbeid med klarspråk
- erfaring med produksjon og redigering av video til sosiale medier
- erfaring med måling og analyse av kommunikasjonsaktiviteter
Personlige egenskaper:
- tar initiativ og evner å jobbe selvstendig
- engasjert og omgjengelig, har gjennomføringskraft, utholdenhet og får ting gjort
- strukturert og nøyaktig
- inkluderende, nysgjerrig og ansvarlig
- lagspiller og deler informasjon og kunnskap
- god vurderingsevne og tenker helhetlig
Vi tilbyr:
- utfordrende arbeidsoppgaver og gode utviklingsmuligheter
- sterke fagmiljøer med engasjerte og hyggelige kollegaer
- en stilling i et selskap med høye ambisjoner om å bidra til det grønne skiftet
- gode pensjons-, lønns- og forsikringsforhold
Kontaktinformasjon:
- Gro Maren Mogstad Karlsen, kommunikasjonssjef, tlf: 924 60 831 / e-post: gro.maren.karlsen@gk.no