STILLING LEDIG:

Sporveien søker kommunikasjons­rådgiver

Vil du jobbe som kommunikasjonsrådgiver i Norges største kollektivselskap?

Denne artikkelen er over to år gammel.

Informasjon om stillingen:

Stillingstype: Vikariat

Arbeidssted: Oslo

Søknadsfrist: 21. juni

Om arbeidsgiver

Sporveien er Norges største leverandør av kollektivtransport målt i antall reiser. I datterselskapene Sporveien Trikken, Sporveien T-banen og Unibuss ble det i 2019 gjennomført 269 millioner enkeltreiser.Konsernet har om lag 3 350 ansatte og en omsetning på 4,8 milliarder kroner. Sporveien eier, utvikler og forvalter infrastrukturen knyttet til T-bane og trikk - det vil si skinner, stasjoner, tuneller, baser, bygninger og signalanlegg. Konsernet har også et helhetlig ansvar for driften av kollektivtrafikken, inkludert vedlikehold og oppgraderinger av vogner, skinner og annen infrastruktur. Sporveien eier i tillegg datterselskapene Sporveien Vognmateriell, Bussanlegg og Sporveien Media. Sporveien er 100 prosent eid av Oslo kommune.Konsernsenteret har ansvaret for de strategiske og overordnede føringene for alle resultatenhetene og selskapene i konsernet. Senteret består av hovedområdene Økonomi og finans, HR, Kvalitet og HMS, Kommunikasjon og samfunnskontakt, Markedstjenester, Dokumentsenter, Strategi og konsernutvikling, Digitalisering og innovasjon, IT, Konsernjuridisk og compliance og Eiendom.Det er 153 ansatte i konsernsenteret.

Vi søker en ny kollega til et 18 måneders vikariat med oppstart i sommer. Det vil være mulighet for forlengelse. Du er sterk på digitale kanaler og har en god penn, du har ny kunnskap om publisering på nettsider og i sosiale medier, teknologisk interesse, nysgjerrighet og kompetanse innen fagområdet og du kan skape gode historier, både internt til kollegaer og eksternt ut i media.

Som kommunikasjonsrådgiver i Sporveien vil du ha hovedansvar for strategisk og effektiv etablering, forvaltning og videreutvikling av selskapets nye intranett og websider og Sporveiens tilstedeværelse i sosiale medier.

Arbeidsoppgaver:

  • Redaktøransvar for Sporveiens digitale kanaler som omfatter web, intranett, Scala og sosiale medier
  • Lede utviklingsprosjekter knyttet til nytt intranett/ samhandlingsløsninger innen Office 365, som Teams og Yammer, nye websider og sosiale medier
  • Implementere og videreutvikle Sporveiens digitale kanal- og innholdsstrategi
  • Være en proaktiv og god rådgiver og pådriver overfor kollegaer i kommunikasjons markeds- og HR-avdelingene, samt i operativ drift når det gjelder digital kommunikasjon og markedsføring
  • Arbeide strategisk med både organisk synlighet og betalt annonsering
  • Innsikt i og analyse av våre sosiale kanaler, intranett og nettside og mye mer

Kompetanse og erfaring:

  • Høyere relevant utdanning på bachelor- eller masternivå
  • 3-5 års erfaring med digital kommunikasjon
  • Har hatt ansvar for forvaltning, drift og videreutvikling av nettsider
  • Google Analytics og andre relevante verktøy for SEO og SEM
  • Bred erfaring med sosiale medier, inkl. forståelse for algoritmer og teknisk funksjonalitet
  • En svært god penn og evne til å skape kreativ historiefortelling
  • Analysere brukermønstre og relevante målgrupper, effekt og måloppnåelse
  • Erfaring med kampanjeplanlegging, annonsering og budskapstesting i sosiale medier, kjennskap til Facebook Business Manager og Linkedin Campaign Manager mm
  • Kjennskap til Office 365 og Yammer
  • Kjennskap til Adobe- og Office-pakken, herunder Photoshop og InDesign
  • Meget gode norskkunnskaper, muntlig og skriftlig

Personlige egenskaper:

  • Du trives med å ha flere baller i luften samtidig
  • Du har et godt humør og gode kommunikasjonsevner
  • Du er åpen og kommer godt overens med ulike mennesker.
  • Du jobber effektivt, strukturert og holder tidsfrister.
  • Har stor arbeidskapasitet og gjennomføringsevne,
  • Du trives med å samarbeide og tar ansvar for å løse oppgavene dine raskt og effektivt

Hvorfor Sporveien:

  • Sporveien er en samfunnsviktig arbeidsgiver med stor betydning for miljøet, bylivet og kollektivtrafikken. Vi ønsker å tilrettelegge for et grønnere samfunn, og jobber for å levere mest mulig kollektivtrafikk for pengene slik at flest mulig lar bilen stå, og heller reiser kollektivt
  • Mulighet til å arbeide med prosjekter med stor betydning for Oslo.
  • Viktig rolle i avdelingen og for virksomheten
  • Du får jobbe bredt og selvstendig
  • Et godt arbeidsmiljø med engasjerte og dyktige kollegaer og fagmiljøer, som legger vekt på trivsel, mangfold og humor
  • Gode muligheter for videreutvikling og kompetanseheving, og et stort internt jobbmarked
  • Konkurransedyktige lønns- og arbeidsvilkår
  • Trimrom og bedriftsidrettslag
  • I Sporveien har fast ansatte og familie, mulighet for å få fribillett inntil sone 2 på Ruter sitt rutenett i Oslo og Akershus. Fribillettene fordelsbeskattes iht regelverk for dette

Det er viktig at du kan identifisere deg med våre verdier; Pålitelig, Engasjert og Samhandlende og kan være en tydelig kulturbærer av dette.

Vi er stolte av vårt mangfold blant våre ansatte og ønsker søkere uavhengig av kulturell bakgrunn, kjønn og alder. Vi er underlagt offentlighetsloven. Dette innebærer at offentlige søkerlister vil bli utarbeidet (§ 25).

Sporveien AS samarbeider med Semac som er en ekstern leverandør om bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. Bakgrunnssjekken utføres etter samtykke fra deg som søker og innebærer at vi verifiserer CV og annen søknadsdokumentasjon i forbindelse med ansettelsen.

Kontaktinformasjon:

  • Liv Agnes Skotner, leder for digitale kanaler, tlf: 913 90 787
  • Bjørn Schulstock, rekrutteringssjef, tlf: 958 32 738 / e-post: bjorn.schulstock@sporveien.com

SØK HER

Powered by Labrador CMS