STILLING LEDIG:
Kolumbus søker kommunikasjonsrådgiver
Sannsynligvis den mest spennende kommunikasjonsstillingen i Rogaland!
Denne artikkelen er over to år gammel.
Er du interessert i et enormt mulighetsrom for å påvirke rogalendingers reisevaner, styrke det grønne skiftet, og ikke minst forme din egen faglige og karrieremessige utvikling framover? Bli vår nye kommunikasjonsrådgiver!
Målet vårt i Kolumbus er å gjøre Rogaland til et enda bedre sted å leve gjennom å bidra til at flere reiser uten privatbil. For å klare det, må vi ha de beste folkene på laget. Nå ser vi etter en dedikert og faglig sterk rådgiver til kommunikasjonsavdelingen vår. Er det deg?
Hos oss vil du bli med på å implementere kommunikasjonsfaglig noen av de mest spennende og nyskapende mobilitetsaktivitetene i Norge (og verden!). Her får du jobbe med hele bredden av det kommunikasjonsfaglige feltet – både proaktivt, strategisk og operativt. Du blir en del av et høyt faglig kompetent miljø, og får stor grad av påvirkning på egen arbeidshverdag. Sammen med kommunikasjonssjefen, som du rapporterer til og arbeider tett med, utgjør du en vesentlig funksjon i virksomheten vår.Vi ser etter deg som er et selvstendig og engasjert kommunikasjonsmenneske. Vår kommunikasjonsrådgiver må like å ta ansvar, ha god kjennskap til det offentlige Norge, og evne til å omsette strategi til praktiske kommunikasjonstiltak. Ønskedrømmen er en medarbeider som motiveres av engasjement for oppdraget, ser muligheter og ønsker å ha reell innvirkning på utformingen av kommunikasjonsarbeidet vårt.
Arbeidsoppgaver
- Planlegge og gjennomføre kommunikasjonstiltak tilknyttet prioriterte områder.
- Relasjonsskapende kommunikasjonsarbeid overfor virksomhetens viktigste interessenter utover kunden.
- Ansvarlig for mediehåndtering, deriblant utforme pressemeldinger og fungere som virksomhetens talsperson.
- Utvikling og implementering av selskapets kommunikasjonsplaner.
- Strategisk rådgivning i virksomheten og overfor eksterne interessenter.
- Omdømmebygging.
- Ansvarlig for rapportering til virksomhetens eiere.
- Sentral del av virksomhetens beredskapsorganisasjon, utvikle og iverksette virksomhetens krisekommunikasjon.
Kvalifikasjoner og personlige egenskaper
- Relevant utdannelse og erfaring fra kommunikasjonsfaglig arbeid.
- God samfunnsforståelse.
- Svært godt språk.
- Interesse og forståelse for politiske prosesser og mediearbeid.
- Du er ansvarsfull, selvdreven og har stor arbeidskapasitet
- Du ser muligheter og har god gjennomføringsevne
- Du jobber ryddig og strukturert
- Du har faglig trygghet og selvstendig vurderingsevne
Vi tilbyr
- En spennende arbeidshverdag med stor variasjon i både arbeidsoppgaver og relasjoner.
- Stor grad av påvirkning på egen arbeidshverdag.
- Et uformelt arbeidsmiljø med stor takhøyde.
- Dyktige og engasjerte kolleger som er opptatt av å spille hverandre gode.
- Gode muligheter for kreativ utfoldelse og selvstendig utvikling.
- Lønn etter avtale.
- Gode pensjons- og forsikringsordninger.
Kontaktinformasjon:
- Grethe Skundberg, kommunikasjonssjef, tlf: 481 65 307