STILLING LEDIG:

medarbeidere som jobber sammen

NAV søker kommunikasjons­rådgiver / pressevakt (ett års vikariat)

Bli kjent med NAV

Informasjon om stillingen:

Stillingstype: Vikariat

Arbeidssted: Oslo

Søknadsfrist: 1. oktober

Om arbeidsgiver:

NAV søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.

NAV består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.

Mangfold er viktig i NAV. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.

Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrifter via vitnemålsportalen.no.

Hverdagen hos oss i Arbeids- og velferdsdirektoratet er hybrid. Som mange andre organisasjoner utforsker vi hva det kan bety i praksis, noe vi håper du vil være med å forme. Vi tror at du som sitter nærmest oppgavene vet best hvordan de skal løses. Både fra et hjemmekontor i Norge og fra våre nye lokaler på Helsfyr. Vi håper du vil vokse og utvikle deg med oss på kontoret, men har også tillit til at du jobber like bra hjemmefra.

Har du interesse for mediehåndtering og strategisk kommunikasjonsarbeid? Har du i tillegg til erfaring med kommunikasjon i sosiale medier?

Da er du akkurat den vi leter etter!

En av våre ansatte skal ut i foreldrepermisjon, og vi trenger en vikar som kan være hos oss i ett år. Kommunikasjonsavdelingen i Arbeids- og velferdsdirektoratet (NAV) søker derfor en kreativ kommunikasjonsrådgiver som skal arbeide med mediehåndtering og kommunikasjon i sosiale kanaler.

Som kommunikasjonsrådgiver hos oss vil du jobbe sammen med dyktige kolleger i et av forvaltningens største og mest intensive kommunikasjonsmiljøer. Du vil jobbe tett på arbeids- og velferdsdirektøren og andre ledere i direktoratet, og samarbeide bredt med mange ulike fagmiljøer i etaten.

I NAV er vi opptatt av å være til stede i den offentlige debatten. Vi kommuniserer i mange ulike kanaler, og hos oss får du muligheten til å jobbe med alt fra mediesaker og rådgivning til kampanjer og podkaster, frokostseminarer og arrangementer som Arendalsuka.

NAV har et viktig samfunnsoppdrag. NAV bidrar til sosial og økonomisk trygghet, og fremmer overgang til arbeid og aktivitet. NAV forvalter også en tredjedel av statsbudsjettet. Arbeids- og velferdsområdet er et stort felt som mange er opptatt av. De politiske debattene er mange, og medieoppmerksomheten om virksomheten vår er stor.

Vi ser derfor etter deg som har stor arbeidskapasitet, og som leverer godt når tiden er knapp. Sammen skal vi bidra til at NAV er en synlig aktør og har en tydelig stemme i offentligheten.

Arbeidsoppgaver

  • Være en del av direktoratets pressevaktordning. Du vil være en av fem pressevakter som jobber i turnus. Ordningen medfører kvelds- og helgejobbing
  • Mediehåndtering, både reaktiv og proaktiv
  • Kommunikasjonsrådgivning for direktoratets ledere og fagavdelinger
  • Samhandle tett med fagavdelinger for å sikre helhetlige og tydelige budskap
  • Innholdsproduksjon til interne, eksterne kanaler, inkludert sosiale medier, særlig LinkedIn og podkast
  • Koordinering og samarbeid med interne og eksterne interessenter
  • Delta i kommunikasjonsstabens øvrige arbeid, og tverrfaglige team ved behov

Kvalifikasjoner

Hva slags faglig bakgrunn har du?

  • Relevant høyere utdanning, minimum på bachelornivå, gjerne innen kommunikasjon, journalistikk, statsvitenskap, samfunnsvitenskap eller tilsvarende. Relevant erfaring og kvalifikasjoner kan kompensere for manglende formell utdanning
  • Erfaring fra media- og/eller kommunikasjonsfeltet, gjerne også erfaring med innholdsproduksjon til sosiale medier

Du har også:

  • God samfunnsforståelse
  • God forståelse for kommunikasjon som strategisk virkemiddel
  • Erfaring fra pressen eller fra mediehåndtering
  • God kommunikasjons- og formuleringsevne på norsk (bokmål og nynorsk) og engelsk, muntlig og skriftlig
  • Erfaring med proaktiv mediehåndtering er en fordel
  • Kjennskap til offentlig forvaltning er en fordel
  • Erfaring med innholdsproduksjon til sosiale medier er en fordel, spesielt erfaring med podkast
  • Det er ønskelig med erfaring med SharePoint og andre verktøy i Office 365

Personlige egenskaper

  • Kreativ, med god nyhetsteft
  • Selvgående og handlekraftig
  • Omgjengelig, med gode samarbeidsevner
  • Pågangsmot og høy gjennomføringsevne, også under press
  • Effektiv og nøyaktig
  • Fleksibel og løsningsorientert
  • Godt humør og opptatt av å bidra til et godt arbeidsmiljø

Vi tilbyr

  • Stilling som rådgiver i kode 1434 eller seniorrådgiver 1364. stillingskode. Lønn etter statens lønnsregulativ fra kroner 560 000 til kroner 790 000, med mulighet for høyere lønn for særskilt kvalifiserte søkere. Fra lønnen trekkes 2 % innskudd til Statens pensjonskasse
  • Ambisiøst og godt arbeidsmiljø og dyktige, engasjerte kollegaer
  • Utfordrende og varierte arbeidsoppgaver.
  • En spennende stilling i et sterkt fagmiljø i en etat som mange er opptatt av
  • God pensjons- og forsikringsordning gjennom Statens pensjonskasse
  • Hytteforening med mulighet for å leie både hytter og leiligheter
  • Godt utstyrt trimrom og bedriftsidrettslag med ulike aktiviteter
  • Sommer- og vintertid, og mulighet for å opparbeide fleksitid
  • Nye, flotte lokaler på Helsfyr

Kontaktinformasjon:

  • Kristine Reithaug, avdelingsdirektør rådgivingsseksjonen, tlf: 977 36 659
  • Silje Helen Storvik Rygh, 402 01 287

SØK HER

Powered by Labrador CMS