I neste verdenscup-løp vil Klæbo også ha Viaplay-logoen på låret.

VG: Klæbo går likevel med Viaplay-logo på drakten

Går med på krav, men endrer ikke mening.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– For meg har det vært viktig å formidle min bekymring med tanke på troverdighet og uavhengighet ved at en innholdsaktør og rettighetsinnehaver som Viaplay også inngår en kommersiell sponsoravtale. Jeg mener det jeg har ment hele tiden i denne saken. Samtidig har jeg nå sagt ja til å eksponere Viaplay-reklamen på konkurransedrakten, sier Klæbo i en pressemelding.

Det skriver VG.

Konflikten handler om bruk av en bestemt logo på drakten han går løp i. Adresseavisen avslørte nemlig at Klæbo nektet å bruke Skiforbundets nye sponsor Viaplay på drakten sist helg.

Årsaken til krangelen er at Viasat både har rettighetene til å sende skiløpene og har en komersiell avtale med Norges skiforbund. Det mente Klæbo var problematisk.

Powered by Labrador CMS