STILLING LEDIG:
Statnett søker innholdsprodusent til langvarig vikariat
Innholdsprodusent på jakt etter et oppdrag med mening?
Er du nysgjerrig og liker du å ha mange baller i luften? Vet du hvordan du formidler det komplekse på en enkel og engasjerende måte? Er du i tillegg en habil videoprodusent og på jakt etter en jobb med mening? Da bør du lese videre.
Statnett søker en kommunikasjonsrådgiver med erfaring fra innholdsproduksjon til vår kommunikasjonsavdeling. Vår innholdsprodusent – med ansvaret for videoproduksjon – går midlertidig inn i ny rolle internt. Vi søker derfor en initiativrik og allsidig innholdsprodusent til å levere innhold til både interne og eksterne kanaler.
Vikariatet varer frem til 1. september 2025.
Den vi ser etter vet at det er kort vei fra idé til gjennomføring. Du evner å formidle det komplekse på en enkel og fengende måte. Du er kreativ og nøyaktig og vet hvordan innhold bør formateres i ulike kanaler for å nå ut til ulike målgrupper.
Vi tror du vil lykkes best i denne jobben dersom du er nysgjerrig, kreativ og har god gjennomføringsevne. Du bør vite hvordan du leter deg frem til de gode historiene og gjerne ha erfaring fra journalistikk. Vi ønsker også at vår fremtidige kollega er utviklingsorientert og oppdatert på teknologi og verktøy innen innholdsproduksjon. Kjennskap til kraftbransjen er en fordel.
Som innholdsprodusent hos oss vil du jobbe med innhold til både interne og eksterne kanaler. Du rapporterer til leder for Kanaler og innhold, men vil samarbeide med hele kommunikasjonsavdelingen.
Søknadsfrist: snarest, men senest 21.4.2024
Søknader vil bli vurdert fortløpende.
Lokasjon: Nydalen, Oslo
Noe reisevirksomhet kan være aktuelt
Arbeidsoppgaver
- Planlegge og produsere innhold til alle Statnetts interne og eksterne kanaler
- Filme og redigere innhold til alle Statnetts kommunikasjonskanaler
- Skrive tekster til våre digitale kanaler
- Bidra til og følge opp innholdsstrategi
- Måle, analysere og evaluere innhold og engasjement
- Samarbeide med forretningsområdene om å utvikle godt innhold innen deres felt
- Bidra i det redaksjonelle kommunikasjonsarbeidet i avdelingen
Kvalifikasjoner
- Svært gode foto-, video-, og redigerings-ferdigheter
- En kreativ historieforteller med god språksans
- Erfaring med å lage innhold som engasjerer i digitale kanaler
- Oppdatert på trender i sosiale medier
- Interesse for og kunnskap om hvordan ny teknologi kan støtte innholdsproduksjon
- Evne til å samarbeide og til å formidle komplekse saker på en enkel måte
- Erfaring med å jobbe analytisk og datadrevet
- Høyere utdanning innen kommunikasjon/medieproduksjon eller journalistikk. Relevant erfaring kan kompensere for dette.
Vi tilbyr
I Statnett får du mulighet til å utvikle deg og jobbe med et bredt spekter av oppgaver. Du vil jobbe i et faglig sterkt kommunikasjonsmiljø, med god støtte fra dyktige kollegaer. Vi har for tiden flere spennende utviklingsprosjekter på gang, som du får mulighet til å bidra i. Du vil også samarbeide tett med andre fagmiljøer og eksperter rundt om i Statnett.
Hvorfor skal du velge å jobbe i Statnett?
- Vi setter helse, miljø og sikkerhet foran alt
- Vi forvalter landets viktigste infrastruktur
- Vi er opptatt av å skape interne karriereveier og utvikle våre medarbeidere
- Vi legger til rette for god balanse mellom jobb og fritid
Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av kjønn, kulturell bakgrunn, hull i CV-en eller funksjonsevne.
Krav til søknaden din
Vi behandler kun søknader som registreres elektronisk med relevante vedlegg. Statnett forvalter kritisk infrastruktur og følger retningslinjer og lovpålagte sikkerhetskrav fra norske myndigheter i våre ansettelsesprosesser. Vi foretar bakgrunnssjekk med hjemmel i energiloven og følger sikkerhetskrav fra norske myndigheter ved ansettelse. Dersom stillingen krever sikkerhetsklarering etter sikkerhetsloven, må du være villig til å oppgi relevante opplysninger.
Kontaktinformasjon
Har du spørsmål om stillingen? Ta kontakt med:
- Siri Guldteig Larssen, seksjonsleder, Kanaler og innhold, tlf: 90 55 19 11