STILLING LEDIG:

Viken fylkeskommune søker rådgiver – SoMe

Er du utpreget nysgjerrig, analytisk og utforskende på hva som faktisk fungerer, kan du bli vår nye rådgiver med ansvar for sosiale medier.

Informasjon om stillingen:

Stillingstype: Fast

Arbeidssted: Drammen, Oslo

eller Sarpsborg

Søknadsfrist: 6. juni

Om arbeidsgiver

Om arbeidsgiver

Viken fylkeskommune ønsker medarbeidere som tar en aktiv, engasjert, reflektert og ansvarlig rolle i organisasjonen vår. Hos oss møtes mennesker med ulik kompetanse- og utdanningsbakgrunn for å skape gode tjenester til våre innbyggere.

Viken fylkeskommune er en stor arbeidsgiver med over 11 000 ansatte og 1,2 millioner innbyggere. Vi har ansvar for viktige samfunnsoppgaver som videregående opplæring, kollektivtransport og fylkesveier, tannhelsetjenester, regional planlegging, kultur og kulturminner.

Viken fylkeskommune står foran en endringsprosess, der oppgavene skal deles på tre nye fylkeskommuner. Medarbeidernes kompetanse vil også i eventuelle nye fylkeskommuner være avgjørende for at oppgaver, tjenester og regionalt utviklingsarbeid utføres på en best mulig måte til regionens innbyggere. Viken fylkeskommune er opptatt av mangfold, og vi oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til stillingens krav, til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det.

For ansettelse i skole og tannhelse kreves det politiattest av kandidater som får tilbud om stilling. Dersom det fremkommer av din søknad at du ønsker konfidensiell behandling, gjør vi oppmerksom på følgende: Opplysninger om søker kan gjøres offentlig selv om søker har bedt om konfidensiell behandling. Søker vil da få tilsendt informasjon om dette jf. offentleglova § 25.

Viken fylkeskommune har ledig stilling som rådgiver-SoMe og søker en dyktig SoMe-spesialist som kan ta et helhetlig ansvar for Vikens tilstedeværelse i sosiale medier og kampanjer. Vi ser etter deg som er utpreget nysgjerrig, analytisk og utforskende på hva som faktisk fungerer. Er du sulten på kontinuerlig læring, har et digitalt hode og i tillegg god på å gjøre tjenester forståelige for folk flest? Da kan du være akkurat den vi leter etter.

Jobben innebærer å ha hovedansvar for Vikens digitale kanaler, og arbeidsoppgavene vil hovedsakelig være knyttet opp mot kampanjer i sosiale medier. Dette innebærer blant annet planlegging, oppsett og optimalisering av kampanjer, samt analyse og jevning rapportering på resultater.

Som ansatt i avdeling for kommunikasjon og politisk støtte/seksjon for kommunikasjon vil du jobbe på tvers av fagområder, hvor arbeidsmiljøet er preget av felleskap, kreativitet og til tider et høyt arbeidstempo.

Stillingen vil ha fysisk arbeidsplass ved et av våre fylkeskontorer i Drammen, Oslo eller Sarpsborg, kombinert med hjemmekontor.

Attester og vitnemål må legges elektronisk i Webcruiter. Utdanning fra utdanningsinstitusjon utenfor Norge må være godkjent av NOKUT og legges ved søknaden.

Arbeidsoppgaver

  • hovedansvar for Vikens sosiale medier
  • planlegge, utvikle og optimalisere kampanjer
  • planlegge og produsere innhold til sosiale medier – både organisk og betalt
  • sette mål basert på analyse og innsikt
  • rapportere og analysere på resultater av kampanjer og tilstedeværelse i sosiale medier
  • være rådgiver på digital kommunikasjon internt i Viken

Kvalifikasjoner

  • relevant utdanning fra høyskole/universitet på minimum bachelornivå
  • noen års erfaring med sosiale medier fra en kommunikasjonsavdeling eller byrå
  • erfaring med merkevarebygging (employer branding) i sosiale medier
  • god kjennskap til de ulike annonseverktøyene
  • erfaring med budskapsutforming og kunnskap om hvilke budskap som passer til ulike kanaler
  • strategisk forståelse for visuell kommunikasjon er ønskelig
  • erfaring med innholdsproduksjon er ønskelig
  • erfaring med webanalyse og analyseverktøy er ønskelig

Personlige egenskaper

  • kreativ, positiv og nysgjerrig
  • kunne takle høyt tempo
  • gode samarbeidsevner
  • god kommunikasjons- og formidlingsevne
  • personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

  • godt faglig miljø med engasjerte kolleger
  • spennende arbeidsoppgaver
  • god mulighet til faglig utvikling
  • fleksitid og stor frihet til å forme egen arbeidshverdag
  • lønn- og arbeidsvilkår i henhold til gjeldende lov- og avtaleverk

Kontaktinformasjon

Har du spørsmål til stillingen? Ta kontakt med:

  • Marianne Brynildsen, seksjonsleder kommunikasjon, tlf: 982 08 912

SØK HER

Powered by Labrador CMS