STILLING LEDIG:

Mantena søker en kommunikasjons- og administrasjonsrådgiver

Informasjon om stillinga:

Stillingstype: Fast

Arbeidssted: Oslo 

Søknadsfrist: 10. august

Om arbeidsgiver:

Mantena Nordens kompetansehus på vedlikehold av jernbanekjøretøy. 

Vi vedlikeholder og reparerer skinnegående kjøretøy, maskiner og komponenter for en rekke jernbaneselskaper. 

Selskapet vårt bygger på en stolt industrihistorie helt tilbake til tiden med damplokomotiver. Vi tar med oss våre unike erfaringer, og brede og dype kompetanse, når fremtidens digitaliserte tog- og vedlikeholdstjenester formes. Mantena leverer tjenester til kunder i og utenfor Norden. Vi har over 750 ansatte og verksteder i Norge og Sverige.

Vi søker en erfaren rådgiver innen kommunikasjon og administrasjon! 

Stillingen passer for deg som har et skarpt blikk for detaljer, trives i en sentral rolle med innflytelse, liker å skrive og produsere innhold, verdsetter klarspråk og har en solid kommunikasjonsfaglig bakgrunn.

Kort om stillingen

Mantena har de siste to årene gjort et betydelig løft av kommunikasjonskanaler, verktøy, strategi og visuell profil, og ser nå etter en drivende dyktig rådgiver som kan drifte selskapets kommunikasjonsfunksjon sammen med Direktør Strategi og bærekraft.

Stillingen har ansvar for å planlegge, produsere og publisere innhold til både intern og ekstern kommunikasjon. Du vil være redaktør for interne kanaler som intranett og infoskjermer, samt for selskapets nettsider. Rollen innebærer også administrasjon av selskapets tilstedeværelse i sosiale medier (Facebook og LinkedIn), og koordinering av konferanser og messer.

Stillingen støtter ledelsen med administrativt arbeid relatert til styrearbeid, konsernledermøter og kontakt med myndigheter og interessenter. Herunder rollen som styresekretær som innebærer forberedelse, gjennomføring og referat/etterarbeid knyttet til styremøter. Du vil også bidra i strategiske initiativer og organisasjonsutvikling.

Kommunikasjons- og administrasjonsrådgiver i Mantena blir en betrodd medarbeider som jobber tett opp mot konsernledelsen, kommersielle ressurser og konserntjenester.

Ansvarsområder

  • Eie kommunikasjons- og posteplan og sikre jevn flyt av informasjon internt og eksternt (planlegging og oppfølging)
  • Innholdsproduksjon til intern og ekstern kommunikasjon (vi har et realistisk ambisjonsnivå)
  • Redaktør Mantenanett (vårt intranett)
  • Redaktør informasjonsskjermer (på alle lokasjoner)
  • Redaktør nettsider
  • Administrere SoMe (Facebook og LinkedIn)
  • Organisering og gjennomføring av konferanser og messer
  • Støtte ledelsen med administrativt arbeid knyttet til styret, konsernledermøter, myndighets- og interessentkontakt, samlinger etc.
  • Fylle rollen som selskapets styresekretær
  • Bidra inn i strategiske initiativ og med organisasjonsutvikling

Kvalifikasjoner og krav - Dette ser vi etter

  • Minimum 5+ år relevant arbeidserfaring, hovedsakelig innen det kommunikasjonsfaglige
  • Svært gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner (norsk og engelsk). Svensk er en bonus
  • Erfaring med innholdsproduksjon for ulike kanaler – både internt og eksternt
  • Erfaring som redaktør eller innholdsansvarlig for intranett, nettsider eller informasjonssystemer
  • Kompetanse på sosiale medier, Facebook og LinkedIn, og erfaring med posting/aktiv bruker
  • Erfaring med planlegging og gjennomføring av arrangementer, konferanser eller messer. Alternativt annen relevant erfaring

I tillegg er det en fordel med

  • Erfaring med å støtte ledelse eller ledergrupper administrativt
  • Erfaring fra større organisasjoner eller konsern
  • Erfaring med bruk av AI i kommunikasjonsarbeidet
  • Kompetanse innen enkel videoredigering og foto

Personlige egenskaper og samarbeid – Slik lykkes du hos oss

  • Du samarbeider godt med andre og det faller deg naturlig å jobbe sammen med og sparre med kollegaer rundt tekster og innhold
  • Du deler proaktivt kunnskap med kollegaer og motiveres av å se andre utvikle seg som kommunikatører
  • Du har et driv for kontinuerlig forbedring, men motiveres også av daglig drift og å få ting gjort
  • Du er selvstendig og strukturert
  • Vi er fleksible og tilpasningsdyktige - og håper du også er det

Mangfold og muligheter for alle

Vi er stolte av vårt mangfold, og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av kjønn, nasjonalitet, livssyn og etnisk bakgrunn.

Vi tilbyr

  • Et inkluderende arbeidsmiljø preget av samarbeid og omstilling
  • En variert arbeidshverdag med spennende oppgaver - aldri en kjedelig dag på jobb
  • Muligheter for karriereutvikling internt for den riktige kandidaten
  • Konkurransedyktige betingelser og gode pensjonsordninger
  • Mulighet til å være tett på ledelsen og strategiske valg
  • Arbeidsplass i splittter nye lokaler i Schweigaards gate med bl.a. kantineordning, sykkeparkering og garderober

Hvis du kjenner deg igjen i denne beskrivelsen og tillegg synes det er kult å jobbe med tog og jernbane, håper vi at nettopp DU søker!

Kontaktinformasjon

Har du spørsmål om stillingen, ta kontakt med:

SØK HER

Powered by Labrador CMS