Mantena søker en kommunikasjons- og administrasjonsrådgiver
PublisertSist oppdatert
Informasjon om stillinga:
Stillingstype: Fast
Arbeidssted: Oslo
Søknadsfrist: 10. august
Om arbeidsgiver:
Mantena Nordens kompetansehus på vedlikehold av jernbanekjøretøy.
Vi vedlikeholder og reparerer skinnegående kjøretøy, maskiner og komponenter for en rekke jernbaneselskaper.
Selskapet vårt bygger på en stolt industrihistorie helt tilbake til tiden med damplokomotiver. Vi tar med oss våre unike erfaringer, og brede og dype kompetanse, når fremtidens digitaliserte tog- og vedlikeholdstjenester formes. Mantena leverer tjenester til kunder i og utenfor Norden. Vi har over 750 ansatte og verksteder i Norge og Sverige.
Vi søker en erfaren rådgiver innen kommunikasjon og administrasjon!
Stillingen passer for deg som har et skarpt blikk for detaljer, trives i en sentral rolle med innflytelse, liker å skrive og produsere innhold, verdsetter klarspråk og har en solid kommunikasjonsfaglig bakgrunn.
Kort om stillingen
Mantena har de siste to årene gjort et betydelig løft av kommunikasjonskanaler, verktøy, strategi og visuell profil, og ser nå etter en drivende dyktig rådgiver som kan drifte selskapets kommunikasjonsfunksjon sammen med Direktør Strategi og bærekraft.
Stillingen har ansvar for å planlegge, produsere og publisere innhold til både intern og ekstern kommunikasjon. Du vil være redaktør for interne kanaler som intranett og infoskjermer, samt for selskapets nettsider. Rollen innebærer også administrasjon av selskapets tilstedeværelse i sosiale medier (Facebook og LinkedIn), og koordinering av konferanser og messer.
Stillingen støtter ledelsen med administrativt arbeid relatert til styrearbeid, konsernledermøter og kontakt med myndigheter og interessenter. Herunder rollen som styresekretær som innebærer forberedelse, gjennomføring og referat/etterarbeid knyttet til styremøter. Du vil også bidra i strategiske initiativer og organisasjonsutvikling.
Kommunikasjons- og administrasjonsrådgiver i Mantena blir en betrodd medarbeider som jobber tett opp mot konsernledelsen, kommersielle ressurser og konserntjenester.
Ansvarsområder
Eie kommunikasjons- og posteplan og sikre jevn flyt av informasjon internt og eksternt (planlegging og oppfølging)
Innholdsproduksjon til intern og ekstern kommunikasjon (vi har et realistisk ambisjonsnivå)
Redaktør Mantenanett (vårt intranett)
Redaktør informasjonsskjermer (på alle lokasjoner)
Redaktør nettsider
Administrere SoMe (Facebook og LinkedIn)
Organisering og gjennomføring av konferanser og messer
Støtte ledelsen med administrativt arbeid knyttet til styret, konsernledermøter, myndighets- og interessentkontakt, samlinger etc.
Fylle rollen som selskapets styresekretær
Bidra inn i strategiske initiativ og med organisasjonsutvikling
Kvalifikasjoner og krav - Dette ser vi etter
Minimum 5+ år relevant arbeidserfaring, hovedsakelig innen det kommunikasjonsfaglige
Svært gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner (norsk og engelsk). Svensk er en bonus
Erfaring med innholdsproduksjon for ulike kanaler – både internt og eksternt
Erfaring som redaktør eller innholdsansvarlig for intranett, nettsider eller informasjonssystemer
Kompetanse på sosiale medier, Facebook og LinkedIn, og erfaring med posting/aktiv bruker
Erfaring med planlegging og gjennomføring av arrangementer, konferanser eller messer. Alternativt annen relevant erfaring
I tillegg er det en fordel med
Erfaring med å støtte ledelse eller ledergrupper administrativt
Erfaring fra større organisasjoner eller konsern
Erfaring med bruk av AI i kommunikasjonsarbeidet
Kompetanse innen enkel videoredigering og foto
Personlige egenskaper og samarbeid – Slik lykkes du hos oss
Du samarbeider godt med andre og det faller deg naturlig å jobbe sammen med og sparre med kollegaer rundt tekster og innhold
Du deler proaktivt kunnskap med kollegaer og motiveres av å se andre utvikle seg som kommunikatører
Du har et driv for kontinuerlig forbedring, men motiveres også av daglig drift og å få ting gjort
Du er selvstendig og strukturert
Vi er fleksible og tilpasningsdyktige - og håper du også er det
Mangfold og muligheter for alle
Vi er stolte av vårt mangfold, og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av kjønn, nasjonalitet, livssyn og etnisk bakgrunn.
Vi tilbyr
Et inkluderende arbeidsmiljø preget av samarbeid og omstilling
En variert arbeidshverdag med spennende oppgaver - aldri en kjedelig dag på jobb
Muligheter for karriereutvikling internt for den riktige kandidaten
Konkurransedyktige betingelser og gode pensjonsordninger
Mulighet til å være tett på ledelsen og strategiske valg
Arbeidsplass i splittter nye lokaler i Schweigaards gate med bl.a. kantineordning, sykkeparkering og garderober
Hvis du kjenner deg igjen i denne beskrivelsen og tillegg synes det er kult å jobbe med tog og jernbane, håper vi at nettopp DU søker!