STILLING LEDIG:

Foreningen Norges Døvblinde søker kommunikasjonsrådgiver
Vil du bruke kommunikasjon til å flytte på barrierer – og få arbeidet vårt ut der folk faktisk ser det?
Hos oss får du hovedansvaret for å bygge FNDBs digitale tilstedeværelse og gjøre det vi allerede gjør for medlemmer og politisk påvirkning mer synlig. Vi er et lite lag med to svært dyktige fagpersoner på kontoret i Oslo som står på hver dag, men mye blir ikke formidlet bredt nok. Ved å ansette deg ønsker vi å gjøre innsatsen vår mer tilgjengelig og synlig – i klart språk og tilgjengelige formater – samtidig som hverdagen flyter med enkle kontoroppgaver.
Arbeidsoppgaver
Kommunikasjon
- Planlegge, produsere og publisere innhold til nettside, nyhetsbrev og sosiale medier (2–3 poster i uka + månedlig nyhetsbrev).
Redaktøransvar for kommunikasjonskanaler: kalender, prioritering og analyse av hva som fungerer.
Formidle medlemshistorier og politisk arbeid i klarspråk og universelt utformede formater.
Være i dialog med medlemmer og samarbeidspartnere – varmt, tydelig og ryddig (mål: svar innen 2 arbeidsdager).
Kontorstøtte
Tilrettelegge møter, både fysisk og praktisk – inkludert koordinering av tolk ved behov.
Utføre utsendinger og enkle innkjøp.
Sørge for god dokumentflyt og oversiktlig arkiv.
Kvalifikasjoner
Må-ha:
Erfaring med innholdsproduksjon og publisering til web, nyhetsbrev og sosiale medier.
Trygg på klarspråk og har god forståelse for universell utforming (f.eks. alt-tekst, kontrastbruk og tydelige lenker).
Reell innsikt og forståelse for barrierer personer med funksjonsnedsettelse møter – gjennom egen erfaring, nær relasjon eller arbeid med målgruppen.
Erfaring med publiseringsverktøy (CMS), nyhetsbrevløsning og sosiale medier – gjerne også enkel innsiktsanalyse.
Motivasjon for FNDBs formål og trygghet i å jobbe medlemsorientert.
Ønskelig, men ikke krav:
Erfaring fra ideell sektor eller små organisasjoner.
Kjennskap til døvblindhet, tegnspråk og/eller samhandling med tolk.
Personlige egenskaper
Vi ser etter deg som:
Er strukturert og selvstendig – du planlegger, prioriterer og leverer.
Har god gjennomføringsevne og får ting i mål, også når det er mye som skjer.
Er relasjonsorientert og kommuniserer varmt, tydelig og ryddig.
Er uredd og open minded – du tar initiativ, stiller spørsmål og prøver nytt uten å måtte ha alt på plass først.
Lærer raskt og har høy grad av læringsvilje – du er nysgjerrig og liker å utvikle deg.
Har lav terskel for å ta tak i både små og store oppgaver – du «ser det som trengs».
Trives med å jobbe i et lite team hvor ALLE drar lasset sammen.
Vi tilbyr
En meningsfull rolle med reell påvirkning og korte beslutningsveier.
Tilrettelegging etter behov (arbeidsform, hjelpemidler m.m.).
Faglig utvikling og rom for initiativ.
Konkurransedyktige vilkår, inkludert ekstra feriedager.
Praktisk informasjon
Arbeidssted: Oslo
Stillingsprosent: 100 % fast
Oppstart: Ønsket desember 2025 / januar 2026 (etter avtale)
Lønn: Etter avtale
Slik søker du
Svar på tre arbeidsrelevante spørsmål – du velger skriftlig eller video. Alle spørsmålene er valgfrie slik at du kan velge hvilke av dem du vil svare på skriftlig og hvilke med video. Det er tre spørsmål totalt. Vi vet at talent er jevnt fordelt, men muligheter ikke, så vi vurderer innholdet – ikke formen. Trenger du en annen måte å søke på, gi beskjed, så tilrettelegger vi.
CV: Vi vet at jobbsøkerprosessen er krevende. Derfor ber vi først om CV hvis du blir invitert til intervju – slik sparer både du og vi tid på å lage og lese tilpassede CV-er.
Mangfold hos oss
Vi ønsker søkere med ulike erfaringer og bakgrunner velkommen. Søk gjerne om du selv har funksjonsnedsettelse eller annen relevant erfaring – vi er opptatt av kompetanse, tilgjengelighet og riktige verdier.
Kontaktinformasjon
Har du spørsmål, ta kontakt med:
- Tor Andreas Bremnes, daglig leder i InClue(Norges Handikapforbund sitt rekrutteringsselskap)e-post: tor.andreas@inclue.no / telefon: 47407787