STILLING LEDIG:

miljøbilde

Afghanistan­komiteen søker kommunikasjons­­sjef

Afghanistankomiteen er i sterk vekst. For å lede og utvikle organisasjonens kommunikasjonsarbeid søker vi en internasjonalt orientert og kommunikasjonsfaglig sterk kommunikasjonssjef.

Informasjon om stillingen:

Stillingstype: Fast

Arbeidssted: Oslo

Søknadsfrist: 20. august

Om arbeidsgiver

Med nær 2000 ansatte i Afghanistan jobber Afghanistankomiteen med programmer innenfor helse, matsikkerhet og utdanning. Vårt mandat er å redusere fattigdom på landsbygda i Afghanistan samt å bidra til kunnskap om, og solidaritet med, det afghanske folk hos offentligheten i Norge. Afghanistankomiteen jobber med det afghanske folk uavhengig av hvilket regime som sitter med makten i landet. Informasjons- og kommunikasjonsarbeidet må utføres på en måte som ikke setter ansatte og virksomheten i Afghanistan i fare. 

Afghanistankomiteens er i sterk vekst, med et prosjektvolum på NOK 200 millioner i 2024. Vårt programarbeid støttes av UD/Norad, EU, UNFAO, UNOCHA, UNWOMEN, Den Islamske Utviklingsbanken og andre bilaterale og individuelle donorer. Vi jobber systematisk med kunnskap, dokumentasjon og læring som basis for påvirknings- og kommunikasjonsarbeidet.

Stillingen vil være basert i Oslo, med regelmessige reiser til Afghanistan. Dette er en ny stilling og den vi ansetter vil ha stort rom til å definere og videreutvikle vårt kommunikasjonsarbeid, både i Norge og i Afghanistan. Stillingen vil inngå i ledergruppen, og rapporterer direkte til Generalsekretær 

Hva forventer vi av deg?

Kommunikasjonsavdelingen består av 15 ansatte i Kabul og Oslo, med ansvar for produksjon av innhold til sosiale medier, nettside, pressearbeid og innsamlingskampanjer. Som kommunikasjonssjef vil du ha ansvar for både intern og ekstern kommunikasjon, og du må organisere teamet på en måte som gir gode synergier. Vi søker deg som har evne til både å identifisere risikoer og mulighetsrom, og kan definere tydelige retningslinjer for kommunikasjon som tar hensyn til konteksten og organisasjonens verdier og styringsdokumenter. Arbeidsoppgavene vil blant annet omfatte: 

  • Lede kommunikasjonsavdelingens arbeid, herunder ha personal-, budsjett- og resultatansvar. 

  • Regelmessige reiser til Afghanistan. 

  • Overordnet ansvar for ekstern og intern kommunikasjon, herunder sosiale medier, nettside, pressearbeid, nyhetsbrev, intranett og innsamling.

  • Ansvar for godt samarbeid og god koordinering mellom kommunikasjonsavdelingen og øvrige avdelinger.

  • Omfattende kontakt og samarbeid både internt i virksomheten og ut mot eksterne samarbeidspartnere i Europa. 

  • Ansvar for at organisasjonens kommunikasjonsarbeid støtter opp under visjon og misjon, og ikke setter ansatte eller virksomheten i fare. 

  • Inngå i ledergruppen. 

Hvem er du?

  • Meget gode samarbeidsevner og forståelse for kulturelle og kontekstuelle ulikheter. 

  • Fleksibel og evne til rask omstilling.

  • Tilgjengelig og tydelig og operativ som leder.

  • Høy arbeidskapasitet og god gjennomføringsevne.

  • Strukturert og god til å kunne prioritere mellom oppgaver i et tidvis hektisk miljø. 

Ønskede kvalifikasjoner

  • Relevant høyere utdanning. Omfattende og relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet. 

  • Omfattende kommunikasjonsfaglig erfaring operativt og strategisk. 

  • Internasjonal erfaring, fortrinnsvis fra utvikling og bistand. 

  • Relevant ledererfaring, fortrinnsvis med personalansvar. 

  • Behersker engelsk svært godt, muntlig og skriftlig.

Vi tilbyr

  • Utfordrende kommunikasjonsfaglige lederoppgaver.

  • Kontorplass i nye lokaler i Kvadraturen i Oslo, med åtte kollegaer. 

  • Stort rom til å forme kommunikasjonsarbeidet sammen med et sterkt bistandsfaglig team. 

  • Mulighet til å utvikle og forme kommunikasjonsarbeidet i en bistandsorganisasjon i sterk vekst.

  • Konkurransedyktige vilkår, med lønn og betingelser etter avtale.

Kontaktinformasjon

For spørsmål om stillingen, kontakt:

CV og søknad sendes til liv.kjolseth@nacaf.org

Powered by Labrador CMS