StavangerTuristforening er Rogalands største friluftsorganisasjon med over 27.000 medlemmer. Foreningen ble stiftet i 1887 og den første hytta Bleskestadmoen ble bygget i 1891. Nå drifter Stavanger Turistforening hele 46 hytter, både på fjellet og langs kysten. Stavanger Turistforening jobber med å legge forholdene til rette for at flest mulig skal få gode naturopplevelser, gjennom blant annet merking og vedlikehold av rutenettet, hyttedrift, organisering av turer og arbeid for vern av friluftsområder.
Har du blikk for de gode historiene, solid kompetanse innen kommunikasjon og lidenskap for friluftslivet? Da kan du være riktig person til vår ledige stilling som kommunikasjonsrådgiver/innholdsprodusent i Stavanger Turistforening.
Som kommunikasjonsrådgiver hos oss vil du begeistre og engasjere med historier fortalt gjennom tekst, bilde og film. Du vil bidra til en opplyst og konstruktiv samfunnsdebatt for et naturvennlig og bærekraftig friluftsliv. Arbeidsoppgavene er varierte og inkluderer blant annet dialog med frivillige, egenproduksjon av innhold og involvering i politiske saker som berører naturforvaltning.
Hos oss får du muligheten til å jobbe med en sterk merkevare. Med ca. 27000 medlemmer og 860 frivillige er Stavanger Turistforening regionens største friluftsorganisasjon, og hver dag jobber vi for et allsidig, inkluderende og naturvennlig friluftsliv.
Arbeidsoppgaver
Kommunisere organisasjonens kjerneprodukter (hytter, turer og aktiviteter) og bidra til at flere kommer seg ut på tur.
Skrive tekster, fotografere og produsere videoer.
Skape og publisere innhold i sosiale medier.
Benytte digitale analyse- og måleverktøy for brukerinnsikt.
Samfunnskommunikasjon.
Produsere innhold på organisasjonens nettside, UT.no (hele Norges turportal), og til medlemsbladet, Turfolk.
Presserelatert arbeid – både proaktivt og reaktivt.
Utforme informasjonsmateriell som brosjyrer, publikasjoner og nyhetsbrev.
Følge opp ansatte og frivillige i organisasjonen med diverse kommunikasjonsoppgaver.
Bidra i det øvrige arbeidet i avdelingen for kommunikasjon.
Ønskede kvalifikasjoner
Solid kompetanse på tekst. Gjerne journalisterfaring.
God visuell forståelse. Gjerne foto- og filmkompetanse og erfaring med å redigere film.
God kjennskap til sosiale medier.
God kjennskap til norsk samfunnsliv, politikk og hvordan mediene fungerer.
Blikk for gode historier og evne til å formidle viktig informasjon på en lettfattelig måte.
Initiativrik, strukturert og selvstendig. Tempoet er høyt og oppgavene mange, men samtidig er arbeidshverdagen fleksibel.
God relasjonsbygger.
Sterk friluftsinteresse og engasjement for turistforeningens arbeid er en forutsetning for å trives i jobben
Betingelser
Lønn på nivå med tilsvarende frivillige organisasjoner. Vi tilbyr gode muligheter til å benytte foreningens 46 hytteanlegg, samt gode rabatter på turutstyr osv.
Kommunikasjonsrådgiver rapporterer til markeds- og kommunikasjonssjef.