MUNCH er blant Nord-Europas mest besøkte museer. Museet rommer den største samlingen av den verdenskjente norske kunstneren Edvard Munch. Med over 28 000 verk i samlingen, inkludert 1200 malerier, 18 000 trykk og 7000 tegninger, gir MUNCH et omfattende og fascinerende innblikk i Edvard Munchs liv og kunstneriske arv.
MUNCH er også et museum for moderne- og samtidskunst og en arena for konserter og unike opplevelser – samt et spennende program for barn og ungdom. Vi har i dag over 200 ansatte.
Ingen går uberørt fra MUNCH. Det er vårt løfte til hundretusenvis av besøkende fra hele verden, samt alle som opplever oss i utlandet og digitalt.
MUNCH er et av verdens største museer dedikert til én enkelt kunstner, og forvalter en viktig verdensarv: Kunsten til Edvard Munch. MUNCHs program dekker også moderne- og samtidskunst, konserter og unike opplevelser – samt et spennende program for barn og ungdom. Vi har store ambisjoner både nasjonalt og internasjonalt.
Vi søker deg som vil være med på dette oppdraget, som vil bidra til å bevege mennesker over hele verden og jobbe i en kreativ organisasjon som våger å sprenge grenser.
MUNCH ser etter en initiativrik, kreativ og engasjert innholdsprodusent, som skal lage innhold om utstillingene våre, hva som skjer bak kulissene, barne- og ungdomsprogrammet vårt, konserter og Late Nights. Innholdet skal være tilpasset kanaler som eksempelvis TikTok og Instagram, med særlig vekt på publikum i Stor-Oslo og Norge.
Innholdsprodusenten vil jobbe tett med ansvarlig for sosiale medier og med digitalt innholdsteam på MUNCH, som lager høykvalitetsinnholdet vårt innen video og lyd. Stillingen inngår i avdeling for kommunikasjon og marked.
Avdelingens oppgave er å styrke MUNCHs omdømme og merkevare, og igjen sørge for økt besøk, gjennom effektiv kommunikasjon og markedsføring. Vårt ansvar omfatter planlegging og gjennomføring av presse-, kommunikasjons- og markedsaktiviteter, både nasjonalt og internasjonalt. Vi har ansvaret for alle sosiale medier mot publikum, samt MUNCH forlag.
Arbeidsoppgaver
Ta pulsen på det som rører seg i organisasjonen, finne de gode historiene og interessante ting som skjer på MUNCH
Lage engasjerende innhold som sørger for at MUNCH når ut til befolkningen i Stor-Oslo, med særlig vekt på målgruppene 20-35 år, med mål om å skape interesse for besøk til museet
Lage innhold til (primært) TikTok og Instagram, alt fra filming til ferdig produkt
Følge opp kanaler som Instagram og TikTok med innholdsplanlegging, produksjon, publikumsdialog og måling/evaluering
Være delaktig i videreutvikling av SoMe- strategi og planer
Følge med på og utforske nye digitale formater og uttrykk i sosiale medier, utnytte muligheter som oppstår og sørge for at MUNCH henger med på trender og plattformer
Fungere som ansvarlig for ulike produksjoner for SoMe-kanaler
Møte MUNCHs publikum i kommentarfeltene med tålmodighet og smidighet
Bidra inn i avdeling for kommunikasjon og markedsføring med foto, video, tekst og annet relevant innhold til ekstern og intern kommunikasjon
Kvalifikasjoner
Nødvendig:
Høyere relevant utdanning på bachelor- eller masternivå
Relevant arbeidserfaring kan kompensere for formell utdanning
Dokumenterbar erfaring med innholdsproduksjon av video, men også tekst og bilder til sosiale medier
Erfaring med produksjon av SoMe-innhold for merkevarer, bedrifter eller organisasjoner
Oppdatert og god kjennskap til de enkelte plattformene på sosiale medier, med særlig fokus på TikTok og Instagram
Ønsket:
Det er ønskelig med 1-3 års arbeidserfaring, men ikke et krav
God innsikt i ulike analyseverktøy for sosiale medier (Meta, Snapchat, TikTok, Google Analytics osv.)
Kjennskap til Later.com
Personlige egenskaper
Du er en god historieforteller
Du er kreativ og initiativrik
Du er samarbeidsvillig, nysgjerrig og åpen for å lære nye ting
Du er selvdreven, fleksibel og løsningsorientert
Noe jobbing utenom ordinær arbeidstid må regnes med, men dette kompenseres med fleksitid eller overtidsbetaling
Du er faglig sterk og oppdatert på de nyeste trendene innen sosiale medier
Du har struktur i hverdagen og kan lese, forstå og gjøre bruk av innsikt i statistikk og analyse
Du er god til å koble mennesker og kompetanse i en kompleks organisasjon
Du har god fremstillingsevne på norsk og engelsk, skriftlig og muntlig, og teft når det kommer til gode tekster tilpasset de ulike kanalene
Personlige egenskaper vektlegges tungt i en kommunikasjonsstilling som dette
Vi tilbyr
Gode tjenestepensjons- og forsikringsordninger i Oslo pensjonsforsikring. Som ansatt i Oslo kommune betaler arbeidsgiver i tillegg hele pensjonspremien din etter nettolønnsordningen, dvs. det trekkes ikke 2 % av din brutto lønn til pensjonsinnskuddhttps://www.opf.no/pensjoner/pensjon-hos-oss/enighet-om-ny-offentlig-tjenestepensjon/https://www.opf.no/pensjoner/pensjon-hos-oss/
Faglig utfordrende oppgaver i et godt arbeidsmiljø
Gode kolleger som strekker seg langt for å hjelpe
Kontor midt i Bjørvika
Fleksibel arbeidstid ihht Oslo kommunes avtale
Stillingen avlønnes i lønnstrinn 35-44 i Oslo kommunes lønnsregulativ (p.t. kr. 595 700- 697 400,-), etter kvalifikasjoner og ansiennitet.
Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, kjønnsidentitet, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.
Før ansettelse må politiattest fremlegges og bakgrunnssjekk gjennomføres.
Kontaktinformasjon
Har du noen spørsmål om stillingen? Ta gjerne kontakt med:
HaraldNygaardKvam, Direktør kommunikasjon og marked, tlf. 47 66 44 08