STILLING LEDIG:

Protan søker Head of Marketing

Ønsker du å jobbe med markedsføring i et ambisiøst og fremtidsrettet selskap som er en av de ledende aktørene innenfor sin bransje?

Informasjon om stillingen:

Stillingstype: Fast

Arbeidssted: Lier/Drammen

Søknadsfrist: 14. august

Om arbeidsgiver

Om arbeidsgiver

Protan er et norsk industrikonsern som er verdensledende innen membranteknologi. Selskapet utvikler og produserer membraner, tak- og ventilasjonssystemer og tekniske tekstiler. Vår entreprenørvirksomhet er Nordens største takentreprenør.Protan er et internasjonalt selskap med datterselskaper i flere land, og et selskap som preges av innovasjon og utvikling. Vi skal være i forkant av behovene og etterspørselen i markedet, med fokus på miljø, bærekraft og effektive løsninger for våre kunder.I konsernet er det i overkant av 900 ansatte, og av disse er i overkant av 150 personer lokalisert på hovedkontoret i Drammen. Omsetningen i 2019 var 1,8 milliarder NOK.

Vi ønsker oss noen som brenner for helhetlig merkevarebygging, effektive produktlanseringer, leadsgenerering og gode digitale kundeopplevelser.

Du vil være ansvarlig for konsernets marketingstrategi, markedsplaner, lanseringer og arrangementer, i tett samarbeid med våre salg- og produktmiljøer. Vi er inne i en spennende digitaliseringsfase i selskapet, der marketingteamet vil spille en sentral rolle i vårt digitale økosystem. Forbedret digital synlighet, effektive kundereiser og økt digitalt salg og kundesamhandling er viktige satsingsområder for Protan. Du vil være ansvarlig for konsernets digitale markedsflater, slik som websider og webshop.

Dette er både en strategisk og operativ rolle, og vi ønsker deg som vil utvikle markedsavdelingen vår videre. Protan opererer innenfor ulike forretningsområder og markeder internasjonalt, og du vil få ansvar for at Protan fremstår med helhetlig kommunikasjon og felles identitet på tvers av plattformer og kanaler.

Eksempler på oppgaver:

  • Utvikle konsernets markedsstrategi, markedsplaner og medieplan.
  • Planlegge og gjennomføre lanseringer og markedsaktiviteter.
  • Analysere brukerbehov og utvikle opplæringsmateriell for nødvendig salg av våre produkter.
  • Strategisk, operativt og koordinerende prosjektlederansvar i marketingprosjekter.
  • I samarbeid med markedskoordinatorer sørge for at vi skaper godt innhold som er tilpasset aktuelle målgrupper og kanaler, og sørge for gode resultater gjennom optimalisering basert på analyse.
  • Utvikle innholds- og publiseringsplaner for alle digitale flater i samarbeid med våre interne fagmiljøer.

Hvem er du?

Protan har fire verdier som du naturlig identifiserer deg med og som du er opptatt av i arbeidshverdagen: Engasjement, samarbeid, kvalitet og ansvar. Du trives med å lede andre og er god på relasjoner på tvers av avdelinger og landegrenser. Du må evne og like å jobbe både strategisk og operativt- analyse og fakta er et viktig beslutningsgrunnlag for deg i ditt arbeid.

Vi ser etter deg som er nysgjerrig på digital utvikling og fremme i skoene når det gjelder å identifisere og utnytte muligheter for mer effektiv bruk av digitale kanaler. Du holder deg kontinuerlig oppdatert på formatendringer, trender og nye plattformer slik at du vil bidra til at Protan holde tritt med den raske utviklingen.

For å lykkes i rollen er det viktig at du er selvstendig og ansvarsfull og har evne til å jobbe strukturert og systematisk. Vår arbeidshverdag bærer preg av høyt tempo, så det er viktig at du trives og motiveres av å jobbe i et miljø med høy puls og at du mestrer å jobbe parallelt med flere prosjekter og arbeidsoppgaver. Her er det viktig at du trives med å jobbe både selvstendig og i team. Erfaring med markedsføring rettet mot B2B-markedet blir sett på som en stor fordel.

Vi tror du har følgende bakgrunn og kompetanse:

  • Master- eller bachelorgrad innen markedsføring, PR/kommunikasjon, medieproduksjon eller liknende.
  • Lengre praktisk og strategisk erfaring med markedsføring, både digitalt og analogt, samt ansvar med å lede team.
  • God digital forståelse og vant til å jobbe på digitale flater, samt erfaring med større publiseringsverktøy og e-markedsverktøy.
  • Du motiveres av å bruke innsikt/analyse og KPI’er aktivt som verktøy for å måle effekt og skape bedre innhold og brukeropplevelser.

Vi er et internasjonalt selskap, så gode engelskferdigheter skriftlig og muntlig er en selvfølge. Kan du enda flere språk på et flytende nivå blir vi ekstra glade: Vi har per i dag datterselskaper i Polen, Tyrkia, Sverige, Danmark, Finland, Storbritannia, Spania og Ungarn, samt et verdensomspennende distribusjonsnettverk.

Vi kan tilby:

  • Mulighet til å forme og utvikle marketingavdelingen og selskapets profilering og synlighet.
  • Konkurransedyktige betingelser.
  • Gode forsikring- og pensjonsordninger, inkl. AFP-ordning.
  • Godt arbeidsmiljø med vårt People & Passion-konsept der vi blant annet spiller padel, klatrer eller deltar i Holmenkollstafetten.

Stillingen rapporterer til Chief Digital Officer. Arbeidssted er Protans hovedkontor i Lier/Drammen. Noe reisevirksomhet må påregnes.

Søknadsfrist: 14.08.2022

SØK HER

Powered by Labrador CMS