STILLING LEDIG:

Byrådslederens kontor søker sosiale medier-ansvarlig

Vi ønsker å utvikle og bygge opp vår tilstedeværelse på flere plattformer og styrke samarbeidet om sosiale medier på tvers i kommunen.

Denne artikkelen er over to år gammel.

Informasjon om stillingen:

Stillingstype: Fast

Arbeidssted: Oslo

Søknadsfrist: 1. februar

Om arbeidsgiver

Byrådslederens kontor er faglig sekretariat for politisk ledelse og bistår byrådslederen i å lede arbeidet i byrådet. Kommunikasjonsseksjonen har ansvaret for kommunens kommunikasjonsstrategi, taleskriving, mediehåndtering, sosiale medier og visuell profil, samt internkommunikasjon og kommunikasjons-samarbeidet på tvers i kommunen. Seksjonen har åtte årsverk og ledes av kommunikasjonssjef.

Vår dyktige SoMe-ansvarlig skal videre til nye oppgaver, og vi skal ansette hans erstatter. Vi trenger deg som lever og ånder for sosiale medier, kan skape engasjement og gode historier til ulike plattformer, holde i dialog med følgere/innbyggere og være kommunens stemme i kommentarfeltet. Oslo kommunes profil på Facebook er en av våre viktigste kanaler for dialog med innbyggerne, og vi har de siste årene styrket vårt fokus på dette arbeidet, ikke minst i vår håndtering av koronapandemien.

Du må være oppdatert på trender i sosiale medier, og kunne omsette det du kan til å styrke våre plattformer. Oslo kommune har i dag i tillegg til Facebook aktive profiler på Instagram og Twitter. For å styrke dialogen med innbyggerne ønsker vi å videreutvikle kommunens profiler og utforske nye kanaler. Det er viktig for oss at du har godt grep om de ulike SoMe-kanalenes egenart og kan tilpasse budskapet til valgt plattform. Både på bakgrunn av eget innhold og innhold produsert av kommunens mange virksomheter. Du må samtidig være beredt til å svare ut henvendelser og spørsmål i kommentarfeltene. Noe kvelds- og helgearbeid må påregnes i hektiske perioder.

Arbeidsoppgaver

Vi trenger deg som kan:

  • Se muligheter til å utvikle kommunens SoMe-kanaler, og som kan planlegge, publisere og følge opp innholdet
  • Holde oversikt over et bredt saksfelt, identifisere saker og muligheter til å synliggjøre byrådets politikk
  • Samarbeide med kommunens ulike virksomheter om publisering og innhold
  • Sette mål for kanalene og se om de lykkes basert på analyse og innsikt
  • Produsere innhold til kommunens kanaler og bidra til kreativ utvikling av kampanjer rettet mot innbyggerne
  • Ha et strategisk ansvar for kommunens tilstedeværelse i sosiale medier og videreutvikle og forvalte våre retningslinjer
  • Være rådgiver og sparringspartner for kommunens virksomheter i deres eget arbeid med sosiale medier
  • Bidra aktivt i kommunikasjonsseksjonens øvrige oppgaver

Kvalifikasjoner

  • Høyere utdanning innen journalistikk eller kommunikasjon
  • Erfaring med sosiale medier i profesjonell sammenheng, gjerne i offentlig virksomhet
  • Meget god kjennskap til publiseringløsninger og verktøy for sosiale medier
  • God rolleforståelse og god kunnskap om samspillet mellom politikk og administrasjon
  • Erfaring med kampanjearbeid og annonsering i sosiale medier
  • Engasjement og hjerte for å styrke innbyggerdialogen i Oslo kommune
  • Oppdatert kjennskap til måleparametre og nye muligheter for bruk av sosiale medier
  • Kjennskap til verktøy for bilde- og videoredigering
  • Meget god skriftlig og muntlig framstillingsevne

Arbeidsoppgaver du må beherske:

  • Tenke strategisk angående kommunens sosiale medier, og sørge for at strategien er tilpasset brukere og innbyggere
  • Driftsansvar for kontoene våre i sosiale medier
  • Posting av innhold på Instagram, Twitter, Facebook og andre plattformer
  • Planlegge opptak og redigere video til sosiale medier (må beherske Adobe Premiere eller tilsvarende program)
  • Leserdialog og moderering
  • Statistikk/analyse
  • Kompetansedeling/kursing
  • Planlegge publiseringsløp i flere flater for viktige saker

Personlige egenskaper

Hvis du har noen eller flere av egenskapene under vil vi gjerne at du søker hos oss:

  • Stor arbeidskapasitet, og med evne til å jobbe raskt under tidspress
  • Liker å jobbe i team, men kan samtidig jobbe selvstendig og ta ansvar for egne arbeidsoppgaver
  • Er initiativrik og kreativ
  • Er oppdatert og nysgjerrig på utviklingstrekk i kommunikasjonsfaget og verktøyene som brukes
  • Er opptatt av å dele kunnskap med andre
  • Evner å veksle mellom ulike oppgaver, både langsiktige oppgaver og hasteoppdrag
  • Gode samarbeidsevner og godt humør

Vi tilbyr

  • En spennende stilling hvor du får tillit og ansvar, mulighet til å tenke nytt og gode kollegaer
  • Lønnsplassering etter erfaring og kompetanse i stilling som rådgiver lønnstrinn 34-56 (kr 513 900 - kr 773 000) eller spesialrådgiver lønnstrinn 39-57 (kr 560 100 - kr 787 500).
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Fleksitidsordning

Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Dersom søker ønsker å reservere seg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.

Søknaden må sendes elektronisk i rekrutteringssystemet innen søknadsfristen.

Kontaktinformasjon

  • Hanne Gjørtz, Kommunikasjonssjef, tlf: 957 55 213
  • Ole Morten Knutsen, SoMe-ansvarlig, tlf: 473 39 140

SØK HER

Powered by Labrador CMS