Aller Media sin kommersielle avdeling søker nå en Optimaliseringsanalytiker til sin avdeling for Innovasjon og Annonseprodukter.
PublisertSist oppdatert
Denne artikkelen er over to år gammel.
Informasjon om stillingen:
Stillingstype: Fast
Arbeidssted: Oslo
Søknadsfrist: 07. desember
Om arbeidsgiver:
Aller Media har en digital posisjon i verdensklasse som publisist med en bred portefølje av kjente merkevarer, i bredde og nisje. Størstedelen av virksomheten vår ligger i media.
Med sterke merkevarer som Dagbladet, Se og Hør, kk og SOL, som hele tiden utfordrer det etablerte – oppdaterer, underholder og opplyser vi på helt nye måter. I tillegg er Ahead Group Norway, en av Norges ledende byrågrupperinger, en del av porteføljen til Aller Media.
Selv om vi er et stort konsern, med over 600 medarbeidere, er vi ikke som alle andre. Vi evner å snu oss fort, følge med og være foran. Det krever noe av oss, og det vil kreve noe av deg som søker jobb hos oss – men husk: Dette gjør vi sammen! Aller Media er der det skjer - sammen skaper vi nye muligheter for våre ansatte, for annonsører og for hele Norge.
Vi er på jakt etter deg som elsker å se muligheter og nye løsninger basert på tall, analyser, prognoser og budsjetter. Du er en strukturert, proaktiv og serviceinnstilt person som tror vi lykkes best sammen, men som også er svært selvgående i ditt arbeid. Stillingen vil jobbe for å sikre at Aller Media sin annonseavdeling utnytter trafikken og annonseplasseringene våre på best mulig måte. I Kommersiell avdeling vil du jobbe med våre annonseprodukter opp mot kjente merkevarer som Dagbladet, Se og Hør, kk og Sol.no.
For å få til dette tror vi du er en person som:
Elsker analyse og tall
Strukturert og effektiv
Løsningsorientert og proaktiv
Selvgående
Flink til å kommunisere og samarbeide
Også ønsker du å jobbe med:
Inntekt- og varelageroptimalisering i kommersiell avdeling
Eierskap til budsjett- og prognoseprosesser gjennom året
Utføre og sikre økonomiske analyser
Bidra inn til beslutningsprosesser med tallunderlag og analyser
Bidra inn med budsjetter og prognoser til kommersielt og redaksjonelt samarbeid
Vi tror også du har:
Høyere økonomisk utdannelse
Relevant erfaring (3+ år)
God forretningsforståelse
Kommersiell forståelse
Systemkompetanse og håndterer store datamengder
Sterk i Excel, Powerpoint og Power BI
Stillingen rapporterer direkte til Leder for Innovasjon og Annonseprodukter
Kontaktinformasjon:
Martin Meiner, leder for innovasjon og annonseprodukter, tlf: 482 95 824 / e-post: martin.meiner@aller.com